Nissan Note Connect Edition 1.2L 2013 – autotest

 

Deze testauto werd ons aangeboden door Nissan Nederland BV



Model de la Volume
Welke testen op de online automagazines worden het meest gelezen? Dat zijn uiteraard vooral níet de testen van de auto’s die de meeste autojournalisten dolgraag willen testen. De autojournalist test voor de lezer en niet voor zichzelf, dat is hetzelfde als dat de arts er is voor de patiënt en niet andersom. Naast de mooiste en duurste auto’s testen – om daar de blits mee te maken – gaan de meesten ook maar wat graag mee op persreis naar verre oorden om een nieuw model te testen. Maar dan maakt het ineens totaal niet meer uit als er goedkope auto getest moet worden, tja als u het snapt dan snap ik het ook. Dure auto’s boeien mij niet zoveel, en verre reizen al helemaal niet, ik zeg altijd als ik snel wil zijn pak ik mijn motor wel en verre reizen maak ik liever privé dan beroepsmatig. Dus voor mij is er niets leukers dan een doodgewone Nissan Note 1.2L testen in mijn eigen Leiden en omgeving. Ik weet dat dit verschrikkelijk doodgewoon klinkt, net zo doodgewoon als een Nissan Note dus. Alhoewel doodgewoon? Toen ik een mailtje binnen kreeg van Nissan over de nieuwe Note met Safety Shield dacht ik even dat het over Startrek ging. Ha, dat zou wat zijn als je een soort van krachtveld om je auto heen zou kunnen creëren, een soort anti-Audi/BMW/Mercedes-krachtveld. Toen ik de Nissan Note op ging halen met de motor had ik alweer hommeles met zo’n totaal zwakzinnige bumperklevende Audi-rijder. Soms zou ik wel eens in een Leopard-tank over de snelweg willen denderen en dan achter alle Audi’s, BMW’s en Mercedessen die ik tegenkom gaan bumperkleven.

Zo even lekker stoom afblazen daar knapt een mens van op, net als van deze nieuwe Nissan Note. Na het wegrijden herkende ik direct het typische 3-cilindergeluid. In tegenstelling tot de eerder door mij geteste Nissan Micra Connect Edition 1.2 DIG-S heeft deze nieuwe Nissan Note de atmosferische 1.2-liter 3-cilinder motor. Het scheelt 18 Pk met de Supercharged versie en uiteraard de nodige Nm’s (110 tegen 147) aan koppel. Ik merkte het verschil direct maar ik moet wel zeggen dat ook dit atmosferische motorblok werkelijk perfect afgesteld staat. Nergens een hikje of slecht oppakken zoals nog steeds regelmatig tegenkom. De rit over de snelweg was er eentje van genieten van het uitzicht op het interieur. De afwerking is prima en luxer dan de vorige Nissan Note, Nissan heeft duidelijk werk gemaakt van de facelift. Moet ook wel want de concurrentie in deze klasse is moordend, en Nissan heeft een naam hoog te houden met de Note. Op weg naar huis heb ik direct de cruise control aangezet met de zeer fraaie knopjes op het stuur. Vlak na thuiskomst heb ik meteen de Samsonite kofferset gefotografeerd want het was die dag mooi weer. De gehele hatchback kofferset plus een extra 13-liter beautycase (mag je erbij denken op de foto) bleek in de bagageruimte (=exclusief het Karakuriboard*) te passen, dat was meer dan ik verwacht had.

*Karakuriboard
[quote Nissan.nl]
Met het Karakuriboard kunt u de laadruimte snel en gemakkelijk indelen in verschillende compartimenten. Het is aan één kant zelfs waterdicht. Creëer een veilige laadruimte onderin door het Karakuriboard in de bovenste positie te brengen. Verdeel het in tweeën om een kleiner vlak achter de stoelen en een grote vlak aan de achterklepzijde te creëren. Of maak een grote laadruimte door het Karakuriboard vlak over de laadvloer te leggen. Is dat slim of niet? Het Karakuriboard is standaard uitgevoerd op de Tekna en optioneel op de Acenta en Connect Edition als onderdeel van het Family Pack.
[/quote Nissan.nl]

Zaterdag 21 december
Een donkere stormachtige en zéér regenachtige dag als kortste dag van het jaar, kan het toepasselijker in 2013? Ik stapte in de Nissan Note met een heel ander gevoel dan de vorige Nissan Note. Deze vernieuwde Nissan Note is completer, mooier maar vooral ook beter in alle opzichten. Grootste verschil is voor mij niet eens zozeer het design als wel de verbeterde vering/demping. De kauwgomballenvering van de vorige versie is verdwenen, en dat is vooral pure winst wat betreft de wegligging. Het kan nog beter met een relatief goedkope aanpassing maar ik denk niet dat er ook maar één koper is die dat wil. Alhoewel??? Toen ik op de perssite een foto van een fraaie zwarte Nissan Note met rode dakspoiler, rode spiegels en rood/zilveren lichtmetalen velgen zag staan twijfelde ik direct weer. Een Nissan Note 1.2 DIG-S in deze uitvoering met een sportieve Eibach verenset, is denk ik ook een zeer aantrekkelijke auto voor het jonge publiek. Toen ik op de Nissan Note afliep moest ik weer denken aan de eerste auto’s met keyless entry. In het begin moest ik erg aan wennen maar ik betrapte me er nu op dat ik er nooit meer bij nadenk. Na het plaatsnemen heb ik de bestuurdersstoel toch nog één klikje naar voren gezet (= het verschil tussen rijden met of zonder slippers). De koppeling van deze Nissan Note grijpt mooi op tijd aan, en is goed doseerbaar precies zoals het hoort. Als een koper op iets afknapt dan is het wel een laat aangrijpende en/of slecht doseerbare koppeling. Op weg naar het zwembad ben ik op het allerlaatste moment in de bocht naar de N206 door gereden richting Valkenburg ZH. Ik heb het ESP uitgezet en ben via de drempelweg naar Katwijk aan Zee gereden.

Er is geen beter moment om een auto met het ESP uit te testen dan in de stromende regen. De verkeersdrempels voelden goed aan, alleen vind ik dat het aanspreken van de voorveren iets zachter had gemogen (maar misschien is het ook wel stick-slip*). Dat geeft net wat meer comfort bij het oprijden van bijvoorbeeld een verkeersdrempel. De uitgaande demping is prima, want de auto deinde niet na bij het verlaten van de verkeersdrempel. In de S-bocht heb ik het gas erop gehouden, en op de buitenring van de rotonde heb ik het gaspedaal diep ingetrapt na heel snel terugschakelen naar de tweede versnelling. Ik gleed heel mooi met doorspinnende voorbanden naar de linker voorsorteerstrook, en kon nog net het groene stoplicht pakken. Het voelde allemaal heel gecontroleerd en zeker aan, deze auto is duidelijk goed in balans. Daarna ben ik nog even over het Space BusinessPark gereden, nou ja gereden in de plus-stand zullen we maar zeggen. Pas op de vrachtwagenparkeerplaats gleed de Nissan Note serieus weg met behoorlijk wat onderstuur, maar dat was dan ook wel ver over de grens heen. Het goede aan het hele verhaal was dat ik gewoon het gas erop kon blijven houden, en al voorwieldriftend op de volgende bocht af kon rijden. Alle volgende bochten en rotondes was het ’t zelfde verhaal, geen spoortje van oncontroleerbaar weggedrag. En ja het geronk van de driecilinder is heerlijk om naar te luisteren! Op weg naar huis heb ik de Nissan Note bij een stoplicht nog even vol in het ABS geremd, en toen merkte ik goed dat de remweg op een nat wegdek duidelijk langer is dan op droog wegdek.

*Stick-slip = het verschijnsel dat bij het over elkaar schuiven van twee voorwerpen, soms spontaan een schokkende beweging optreedt. In dit geval de spindel en de kunststof bus waar de spindel doorheen glijdt.

Grappig feitje
In mijn testverslagen heb ik het vaak over gevoel en perceptie, woorden die eigenlijk helemaal niet thuis horen in een wetenschappelijk onderbouwd testverslag. Vaak klopt het gevoel ook niet met de werkelijkheid (bv. foto-analyse die aantoont dat de auto veel minder sterk overhelt dan ik voel) wat dan weer de vraag opwerpt wat testen dan überhaupt voor zin heeft. Over dat soort dingen denk ik meestal na als ik mijn 2-3 wekelijkse 1,5 km baantjes aan het zwemmen ben. Zwemmen is een heerlijke manier van ontspannen, en toevallig had ik op 21 december mijn abonnement van 220,- euro eruit die ik op 3-9-2013 gekocht had. 220/4,35=50,57 oftewel 51 keer zwemmen. Ik heb na het zwemmen voor de lol even uitgerekend hoeveel kilometer ik gezwommen heb in hoeveel tijd, en wat je je daarbij voor moet stellen. 51 x 30 baantjes = 1.530 baantjes — 51 x 1,5 km = 75,5 km — 75,5 km x 35 minuten = 29,75 uur — 75,5 km = Afstand van bijna twee keer Het Kanaal overzwemmen.

Rommelige week
Tijdens het schrijven van dit testverslag wilde het op de een of andere manier maar niet vlotten. Waarom weet ik niet maar het komt vast omdat het een extreem rommelige week op werk was. Normaal schrijf ik dagelijks een alinea dan wel punten op, maar het kwam er dit keer gewoon niet van. Achteraf moet ik wel bekennen dat het vooral ook kwam omdat het zo’n fijne non-nonsense auto is, én toch ook wel omdat er helemaal geen gekke dingen gebeurden tijdens de testweek. Meestal haal ik daar ook nog wat inspiratie vandaan. Ik weet nog wel dat ik maandag 23 december alleen naar werk gereden ben, we hadden tussen de middag namelijk kerstlunch en Fokke zou alleen naar de kerstlunch komen. Ik zou die dag het laatste embryo van 2013 terugplaatsen, dat is altijd weer leuk om te doen. Omdat het lekker rustig was op de weg heb ik het gaspedaal wat dieper ingetrapt dan gewoonlijk. Ik wist al een beetje wat ik kon verwachten dus dat maakte het alleen maar leuker. Het ESP heb ik uiteraard direct na vertrek uitgezet, want dat is gewoon veel leuker met deze 3-cilinder Nissan Note. Door het heerlijke koppel van de 3-cilinder is het gas geven in de bochten leuker dan bij een vergelijkbare 4-cilinder van een ander automerk. Inderdaad ander automerk want als benzineversie is deze vernieuwde Nissan Note alleen als 3-cilinder leverbaar. Maar dan wel in drie aantrekkelijke versies; atmosferisch (80 Pk) handgeschakeld, supercharged (98 Pk) handgeschakeld of met CVT. Ik ga eind januari de vernieuwde Nissan Micra met Supercharged/CVT testen dus ik ben heel benieuwd hoe dat rijdt.

De eerste bocht ging meteen lekker op naar het volgende stoplicht, waar het stop/start-systeem in werking trad. Een erg fijn stop/start-systeem, zodra je de koppeling maar een beetje beroert (1 mm intrappen is genoeg) slaat de motor al aan, dat werkt perfect want daardoor kun je in één ruk door de 1ste versnelling inschakelen en wegrijden. Bij nogal wat andere automerken slaat de motor pas halverwege het intrappen van de koppeling aan. Ik heb niet één keer last gehad van een afslaande motor bij het wegrijden voor een stoplicht, bij deze mijn complimenten dus aan Nissan. In de eerstvolgende zeer haakse bocht op weg naar de stationstunnel had ik verwacht dat de Nissan Note daar wat moeite mee zou hebben. Het tegendeel bleek waar want de auto’s naast en achter mij hadden meer moeite met deze zeer haakse bocht. Ondanks dat de banden (Bridgestone Blizzak) een vrij matige feedback geven kon ik toch vrij ver gaan, maar dat komt omdat het goede stuurgevoel de matige feedback van de banden ruimschoots compenseert. De koeienrotonde ben ik op de snelst mogelijk manier overheen gevlogen, dat ging lichtjes zijdelings glijdend maar dat komt vooral door de matige banden. De bochten daarna gingen ook lekker en wat ik vooral erg fijn vind is dat de hoeveelheid onderstuur zich perfect laat regelen met behulp van het gaspedaal.

Eco-dinges
Dinsdagochtend heb ik eerst even nieuwe kleren gekocht in de stad. Ik ben expres over de smalste grachtweggetjes de stad in gereden, en dat ging de Nissan Note prima af. Door de niet al te grote lengte van de auto en het fijne stuurgedrag laat de Nissan Note zich makkelijk over de fraaie Leidse grachten heen sturen. Ik vond de perfecte parkeerplaats vlakbij de straat waar ik wezen moest. Toen ik terug holde naar de auto (ik bleek nog één minuut parkeertijd over te hebben) begon het net te regenen. In de middag heb ik een zuinigheidsrit gemaakt in de stromende regen. Ik had geen zin om binnen te gaan zitten ondanks het verschrikkelijke takkenweer. Na het volgooien van de benzinetank in Katwijk aan Zee kwam ik uit op 1:15, best een redelijke waarde gezien mijn nogal sportieve rijstijl van de afgelopen dagen. Waar het zonet nog poepdruk was kon ik na het tanken zo de N206 oprijden. De vrachtwagen met trailer die ik in mijn spiegel aan zag komen had duidelijk grote haast, en kwam met zeker 100 km/u aangescheurd. Ik heb dus heel even kort wat gas bij gegeven, want om op het tweebaans gedeelte nou in de stromende regen 10 kilometer in de spray van die vrachtwagen met trailer te rijden nee laat maar! In het beginstuk waar het van 100 naar 80 gaat zat-ie even te pushen maar daar hield de vrachtwagenchauffeur al snel mee op. Dat heeft ook geen zin want ik had de Nissan Note op de cruise control gezet en was absoluut niet van plan ook maar 1 km/u harder te gaan rijden dan toegestaan. Bij De Zilk was ik ’m al snel kwijt ook al probeerde hij net als ik ook heel laat van het gas te gaan. Dat zou wat zijn een vrachtwagen plus trailer in de sloot na de beruchte bocht bij De Zilk, zie de foto bij het testverslag van de Range Rover Sport Supercharged 5.0 V8 2013.

Na de bocht bij De Zilk kreeg ik bij de volgende bocht een andere bumperklever achter me zitten, maar na elke volgende bocht was ik ’m even kwijt. Hij remde namelijk wel terwijl ik zonder te remmen vloeiend door de bochten reed. Totdat ik Vogelenzang binnen reed, want daar stond een vuilniswagen dwars over de weg. Die vuilniswagen versperde de tegemoetkomende rijbaan, maar de auto die mij tegemoet reed dacht doodleuk op het laatste moment nog even door te rijden (met natuurlijk die andere 8 auto’s er achteraan, daar kun je donder op zeggen) over mijn rijbaan. Mooi niet dus want hij heeft in zo’n verkeerssituatie gewoon geen voorrang, en dus heb ik ’m lekker ongelofelijk laten klooien om weer achteruit te rijden. In deze Nissan Note met 360 graden Around View Monitor (=AVM) was dat een eitje voor die bestuurder geweest. Deze AVM geeft niet alleen het beeld van de achteruitrijcamera op het centrale display, maar ook een 360 graden overzicht uit vogelperspectief. Dit soort types heb ik toch wel zo’n ongelofelijke bloedhekel aan, en die krijgen van mij dan ook nooit voorrang. Ik ben normaal gesproken heel coulant maar niet voor dit soort asociale types (die pik ik er altijd zo uit met mijn motorrijdersogen). De eerste keer remmen had ik dus al te pakken, want had ik dat niet gedaan dan was het vrijwel zeker tot een aanrijding gekomen. De remmen van de Nissan Note zijn prima, goed te doseren en een goede vertraging. Verrassend genoeg zitten er achter trommels, jawel ik kom ze nog steeds tegen anno 2013!

En zo reed ik verder richting de bomenweg met de bumperklever nog steeds achter mij aan. Na de rotonde was ik ’m echter alweer kwijt, de Nissan Note liet zich namelijk heel mooi en snel over de rotonde heen vliegen. Daarna ben ik met 60 km/u op de cruise control de bomenweg afgereden, en steeds reed ik ’m weer los in elke bocht alleen maar omdat ik niet remde. Vloeiend rijden zonder te remmen bespaart niet alleen brandstof, het is ook nog eens heel leuk om te doen al is het alleen maar om bumperklevers te lossen. Na de bomenweg sloeg ik linksaf richting Bentveld en helaas moest ik weer eens remmen op de T-splitsing, tweede keer remmen dus potverdorie. Daarna kon ik lekker ‘ongeremd’ doorrijden tot aan de boulevard, waar alles gelukkig weer als vanouds was. Ik moest hier de afgelopen weken over de busbaan rijden vanwege wegwerkzaamheden. De duinenweg heen en weer ging ook goed, ik hoefde voor de verandering eens niet te stoppen bij het voetgangersstoplicht. Op de weg terug moest ik door behoorlijk wat diepe plassen heen, het water vloog echt meters door de lucht heen zo groot en diep waren de plassen. Het is hier overigens altijd raak als het hard regent, de afwatering van de wegen hebben ze in Zandvoort en Bentveld duidelijk niet goed voor elkaar. De rit over de N206 was een eitje en met vijf keer remmen vond ik het nog niet eens zo’n slechte zuinigheidsrit. Het verbruik viel me wel tegen, want 1:22,6 is toch behoorlijk ruim onder de 1:25 die in de brochure vermeld staat.

YouTube-filmpje Around View Monitor

Kerst
Op eerste kerstdag ben ik met een aantal familieleden naar de kerk gegaan, en dat was meteen een mooie gelegenheid om te kijken hoe de auto rijdt met 4 personen. De zitruimte achterin is ruim, zéér ruim zelfs en gezien de grootte van deze auto verraste mij dat toch wel. Het mag dan maar een kort ritje zijn, toch levert ook een dergelijke rit de nodige informatie op. Ook met 4 personen aan boord liet de Nissan Note zich nog steeds makkelijk en soepel over de rotondes en door de bochten heen sturen. Ook het optrekken bij stoplichten was ondanks het extra gewicht geen enkel probleem, wel is het zaak iets verder door te trekken in toeren. Daar merkte ik toch duidelijk verschil met het DIG-S motorblok, maar om nou te stellen dat dit atmosferische motorblok erg rauw is en de prestaties niet vrolijk stemmen vind ik twee pertinente leugens. Het feit dat je deze atmosferische versie een versnelling lager moet schakelen om vaart te maken, en daarbij ook iets verder door moet trekken in toeren is heel normaal. Gelukkig schakelt de 5-versnellingsbak heerlijk soepel en precies, dat maakt het rijden toch zeer aangenaam. Wat mij nog wel verbaasde is dat de Nissan Note zich in de 2de versnelling laat doortrekken tot in de buurt van de 100 km/u (na de kerk in mijn uppie). Als het motorblok een iets hoger toerental zou mogen draaien dan was een hele échte 100 km/u geen enkel probleem geweest. Toch is ook 50 km/u rijden in de 5de versnelling geen probleem, maar het is beter om terug te schakelen naar de 4de versnelling. Het motorblok draait dan net even lekkerder rond.

In de middag heb ik even mijn broer en zijn vriendin op het NS-station in Leiden opgehaald. ’s Avonds heb ik ze zoals gebruikelijk even thuis gebracht, een altijd weer leuke en goede test voor de NavSat. Ik gokte erop dat de NavSat me bij de Rai eraf zou sturen, maar deze NavSat stuurde me weer eens via de Gooiseweg. Ik zag dat zelfs Google Maps de route fout aangeeft, die stuurt me namelijk over een brug heen met éénrichtingverkeer. Ik gebruik dit niet voor niets als test voor de NavSat’s in testauto’s dat mag duidelijk zijn! Na het afzetten ben ik over de éénrichtingverkeer-brug naar huis gereden. Rij je 50 meter te ver door dan moet je weer terug rijden via de weg die je gekomen bent. Over de brug heen mag je dan weer niet linksaf de Amsteldijk op, maar word je richting de Rai gestuurd. Dat is wel om maar wel en hele mooie echte Amsterdamse route. Deze typische smalle Amsterdamse straten naast de tramrails, met veel verkeersdrempels zijn een genot voor een testrijder. De Nissan Note toonde zich een perfecte stadsauto, en liet zich snel en makkelijk door de smalle straten heen loodsen.

Als dagen omvliegen
Geen idee of jullie dat kennen maar tijdens een lange motorreis door Azië is het mij een keer overkomen dat ik absoluut niet meer wist wat voor dag het was. Ik was alle gevoel voor tijd kwijt geraakt onderweg, en ik begon zelfs Nederlandse woorden te verliezen. Twee rare fenomenen waarvan je beiden denkt dat ze niet mogelijk zijn, totdat ze je zelf overkomen dan moet je het wel geloven. In de laatste dagen van 2013 overkwam mij ook iets dergelijks, want ik wist elke dag voor, tijdens en na Kerst niet wat voor dag het was. Erger nog ik kon me amper iets herinneren van de testdagen met de vernieuwde Nissan Note. Dat klinkt goed omdat de auto dan blijkbaar goed bevalt, maar het is ook slecht want ik moest er nog wel even een testverslag uitpersen. Ik ben daarom op 2de Kerstdag ’s avonds, na gezellig uit eten geweest te zijn met mijn moeder, zus, zwager en kinderen, er maar eens goed voor gaan zitten. Wat in ieder geval als een paal boven water staat is dat dit absoluut een volumemodel is. Dit is net als de Toyota Yaris zo’n auto waarvan je weet dat er veel van verkocht zullen gaan worden. Maar waarom dat zo is vind ik lastig om een vinger achter te krijgen. Aan de ene kant is het doodsimpel en aan de andere kant ook weer niet.

Na het wegrijden kon ik meteen gaan afstrepen: 5-versnellingsbak/goed – weggedrag/goed – vering en demping/matig tot goed – design/prima – interieur/goed – dashboard/uitstekend – motor/goed – koppeling/goed – start&stop-systeem/goed – etc. Dus alles bij elkaar opgeteld is dit gewoon een goede auto voor een nette prijs die precies doet wat je ervan verwacht en helemaal niets meer dan dat! Twee weken na de Nissan Note moest ik de nieuwe Ford Fiësta ophalen, en tot mijn grote verbazing was de beenruimte achterin en de bagageruimte ruimschoots kleiner dan die van de Nissan Note. Hoe krijgen die Japanners het voor elkaar zo’n kleine auto toch zo groot te maken van binnen. Toch zijn er wel een aantal dingen die ik graag veranderd zou zien bij een update. Zo mag van mij het display, en dan met name het gedeelte met het 360 graden overzicht uit vogelperspectief, een stuk groter want juist omdat het zo mooi is en goed werkt is het jammer dat het camerabeeld zo klein is. Wat ook beter moet is het verbruik want dat kan en moet echt beter dan de 1:16,5 tot 1:22,6 die ik tijdens de testweek scoorde. Misschien kunnen ze het ECO-modussysteem eens onder handen nemen.

[quote Nissan.nl]
Het ECO-modussyteem helpt om de brandstofbesparing te verhogen door ECO-functies in de ECO-meter (deze gekleurde rondingen verdwijnen na het activeren van de cruise control, red.) in te schakelen. De motoreigenschappen worden bij de 1.2L niet gewijzigd dat is alleen bij de 1.2L DIG-S en de 1.5 dCi. Of de ECO-meter aanstaat kun je zien aan het controlelampje in de teller.
[/quote Nissan.nl]

Zou het dan toch?
Aan het begin van dit testverslag maakte ik een grapje over Startrek en een soort van anti-Audi/BMW/Mercedes-krachtveld. Grap is wel dat ik tijdens de gehele testweek niet één keer last heb gehad van een bumperklevende Audi, BMW of Mercedes. Toeval?

Specificaties

Jaargang

2013

Carrosserie

Hatchback

Transmissie

Handgeschakeld

Aantal deuren

5 deuren of meer

Brandstof

Benzine

Type motor

Otto

Aantal cilinders

3

Acceleratie (0-100/sec)

13,7 seconden

Topsnelheid

170km/u

Vermogen

59(80)/6.000 kW (pk)/rpm

Koppel

110/4.000 nm/rpm

Cilinderinhoud

1.2/1.198 liter

Kleppen per cilinder

4

Compressieverhouding

1:10,7

Aandrijving

Voorwielaandrijving

Remmen voor

Geventileerde schijven

Remmen achter

Trommels

Draaicirkel

10,7 meter

Overig

Type bekleding

Stof

Velgen

15-inch

Milieu en veiligheid

Verbruik

 

Bebouwde kom

5,9 liter/100 km

Snelweg

4,0 liter/100 km

Gemiddeld verbruik

4,7 liter/100 km

C02 uitstoot

109 gram/km

Energielabel

A

Afmetingen

Lengte

4.100 mm

Breedte

1.695 mm

Hoogte

1.530 mm

Wielbasis

2.600 mm

Spoorbreedte voor

1.470 mm

Spoorbreedte achter

1.475 mm

Massa leeg

1.080 kg

Max. toelaatbare massa

1.510 kg

Laadvermogen

430 kg

inhoud bagageruimte

325 liter

Bandenmaat

185/65-R15

Kosten aanschaf

Kosten gebruik per maand