Range Rover Evoque PHEV AWD R Dynamice SE P300e 2022 – autotest

 

Deze testauto werd ons aangeboden door Land Rover Nederland


LekkeRRe Range Rover!

Samenvatting
Als je het jaar afsluit dan moet je het goed doen en welke auto had ik beter kunnen kiezen dan deze perfect rijdende-sturende-zittende Range Rover Evoque. Een auto die er anno 2022 nog steeds anders dan anders uitziet – met name in de meest sprekende lakkleuren – door het in het oog springende design. Toen ik ging zoeken op foto’s zag ik een knalroze voorbij komen, echt hilarisch mooi al zeg ik het zelf. Maar gelukkig blijft het niet alleen bij dat design want qua rijden is deze auto een 5-sterren vehikel. Op bochtige stuurweggetjes heb ik menig Audi/BMW het nakijken gegeven want ja met die AWD heb je op droog wegdek (voor nat wegdek zou ik een ander type banden kiezen) gewoon veel meer grip. En ja hoe ik het draai of keer die Engelsen kunnen toch echt wel auto’s bouwen hoor.

Plus: Driveability – Design – Elektrische actieradius
Superplus: Stuurgevoel – Vering/demping – Wegligging – Zit

Min: Helaas geen kerstcadeautje

Testverslag
Tijdens de kerstborrel donderdagavond 22 december van de vaste baanzwemmers van Aquamar in Katwijk aan Zee hadden we een discussie over de invloed van auto-/motorongelukken op een mens. Eén van de mannelijke zwemmers zei dat hij vrij snel was opgehouden met motorrijden omdat hij het te gevaarlijk vond nadat hij een paar keer een bijna-motorongeluk had gehad. We kwamen uiteraard op dit onderwerp omdat ze mij een aantal weken niet hadden gezien en ik vertelde dat dit kwam door een auto-ongeluk met een Land Rover Discovery testauto. Door de harde aanrijding van achteren was ik zo hard in de veiligheidsgordel geklapt dat ik al mijn linker ribben had gekneusd. Ik heb door het motorrijden al acht maal iets gebroken (ruggenwervel – sleutelbeen – schouderblad – middenhandsbeentje – vier ribben) maar er is werkelijk geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om te stoppen met motorrijden. Dan kan ik net zo goed stante pede mijn (lijk)kist induiken zeg ik altijd. Het leven gaat nou eenmaal gepaard met risico’s en als je bang bent geworden om te leven dan kun je beter in je bed blijven liggen ja toch? Ik heb na de aanrijding van achteren met de Land Rover Discovery Sport P300e AWD PHEV dus gewoon weer deze Range Rover Evoque P300e PHEV opgehaald want het woord “bang” komt niet in mijn vocabulaire voor. Ik ben van plan om in de zomervakantie van 2023 of 2024 (ik werk op een school = 6 weken + 1 week extra = 7 weken) op mijn motor de Sahara te doorkruisen en naar Ghana te rijden en dan mijn motor terug naar huis te verschepen en zelf terug te vliegen. De stilte van de woestijn en de aanblik van de oneindige zandduinen vind ik ronduit fascinerend. Voor veel mensen staat de woestijn gelijk aan doodgaan maar dan heb je nog nooit de woestijn op zijn allermooist gezien vrees ik. Ik ben op mijn 60-ste letterlijk aan mijn vierde leven begonnen dus alleen dankzij mijn bizar goede, lieve en vooral vele beschermengeltjes ben ik er nog. Ik had eigenlijk vlak na mijn geboorte al moeten overlijden maar ik ben er nog dankzij een toen experimentele behandeling van mijn kinderarts vertelde mijn moeder mij later. Eigenlijk is dus elke dag sindsdien een cadeautje heel nuchter bekeken. Misschien dat ik juist daarom wel probeer alles uit het leven te halen en op mijn 18de verjaardag ben gaan motorrijden en sindsdien de hele wereld afreis op mijn motor. Na het wegbrengen van de Chinese truck Hongqi E-HS9 ben ik op mijn ondraaglijk lichte Honda MSX 125 mini-motor naar Broekhuis in Utrecht gezweefd en heb daar de Range Rover Evoque P300e PHEV opgehaald.

Waar ik mij altijd over blijf verbazen is dat mensen het automerk Range Rover met een bepaalde vaak negatieve blik bekijken. Dat vind ik best wel jammer want Range Rovers zijn gewoon hele fijne auto’s met een vooral bij Woke-figuren onterecht slecht imago. Vul de zoekterm “Bas van Putten Range Rover V8 Leo Lucassen” maar eens in op een zoekmachine op dan kun je even lachen-gieren-brullen als je op Bas zijn WordPress link klikt. Nee Daan reed werkelijk prinsheerlijk over de weg dwars door de Haarrijnse Plas helemaal binnendoor richting huis. De Li-ion accu was helemaal vol dus ik kon met een beetje mazzel tot vlakbij Leiden komen op één acculading. Dit is trouwens een hele bijzondere test en wel een zogenaamde Duplo-test een benaming die uit de lab-wereld komt. Als je een Klinisch Chemische lab-test doet dan zet je van een monster er altijd twee in en dat heet een duplo. Die twee waarden moeten het liefst exact gelijk zijn maar die kans is vrij klein dus hoe dichter de meetwaarden bij elkaar liggen hoe beter dat is voor de lab-uitslag en dus de patiënt die het betreft. Waarom ik hierover begin? Wel ik heb deze auto al eens getest zag ik tot mijn stomme verbazing en dat is mij nog nooit overkomen. Test dus maar afblazen zou een logische reactie zijn maar dat heb ik expres niet geDaan! Waarom niet? Wel dit testverslag moet als het goed is vrijwel 1 op 1 overeen komen met dat andere testverslag want dat betekent dat ik objectief en volledig onbevooroordeeld deze auto heb getest. Want objectief en onbevooroordeeld testen is nogal een dingetje. Daar kwam ik heel snel achter toen ik als groentje motoren ging testen halverwege de jaren 90. Het viel mijn lezers op dat ik nogal eens tot hele andere conclusies kwam dan de gevestigde motorbladen Motor en Moto ’73. Tja wat hoge advertentiegelden al niet met de objectiviteit van een journalist doen… Of er iets is veranderd anno 2022, ik denk het niet eerlijk gezegd.

Heerlijk
Nou was de vering van die Hongqi E-HS9 helemaal niet verkeerd hoor maar het verschil tussen de luchtvering en de sublieme mechanische vering/demping van deze Range Rover Evoque P300e PHEV kon ik toch echt héél erg goed voelen. De Range Rover Evoque P300e PHEV is dan toch echt veruit superieur vergeleken aan de Hongqi E-HS9. Ik ben dus werkelijk heerlijk naar huis ‘gezwoven’ op een manier die mij niet zo vaak overkomt in een testauto. Het rijden in deze Range Rover Evoque P300e PHEV is vergelijkbaar met de Tesla Model 3 ook zo’n uitzonderlijk zalige auto. Dit zijn nou van die typische testauto’s waar je het kortst mogelijke testverslag over kunt schrijven dat je maar kunt verzinnen.
Zo van:
– Zit prinsheerlijk
– Stuurt fantastisch
– Rijdt hemels
– Schakelt… helaas dat doet de automaat perfect zonder dat je het merkt
– Hebbuh, hebbuh, hebbuh…
Vrijdag 23 december hoefde ik alleen nog een ochtendje te werken en dan had ik 2 weken Kerstvakantie, heerlijk toch op een school werken met 12 weken betaald vakantie per jaar. De weg langs de vaart van Abbenes tot aan Hoofddorp is een heerlijke testroute die niet onderdoet voor die naar mijn vorige baan. Vooral de hoge verkeersdrempels hakken er bij de meeste testauto’s echt in maar de sublieme vering/demping van deze Range Rover Evoque P300e PHEV zorgde ervoor dat ik niet hoefde af te remmen. Ik kon dus gewoon met dezelfde snelheid door blijven rijden echt fantastisch! Op een gegeven moment sla ik linksaf weg van de vaart richting mijn werk. Dat is een mooie haakse linkerbocht waarna een flauw rechterbocht en twee rotondes volgen waar ik bijkant met mijn ogen dicht doorheen kon sturen. Uit werk vandaan ben ik eerst even thuis wat gaan eten en daarna ben ik via een omweg naar mijn garage gereden. Ze zijn precies op een cruciale plek bezig met langdurige wegwerkzaamheden en het is kiezen tussen lang stilstaan of omrijden maar wel door kunnen blijven rijden. Toen ik de kofferbak open deed zag ik meteen dat ik de op één na kleinste kofferset uit mijn garage moest pakken. Tja moet ik deze kofferbak nou klein of groot te noemen, na het maken van de kofferfoto’s moest ik eerlijk bekennen dat er meer koffers in passen dan ik verwacht had. Niet klein maar ook niet groot dus zal ik maar zeggen.

Samsonite kofferset
Met hoedenplank: 4×50-liter
Zonder hoedenplank: 4×50-liter + 2×33-liter + 13-liter

Drie welkomstboodschappen na het starten
Na het instappen zag ik dat er op verschillende tijdstippen van de dag verschillende welkomstboodschappen op het centrale display verschenen.
“Goedemorgen”
“Goedemiddag”
“Goedenavond”
Ik wilde er nog foto’s van maken maar door alle hectiek ben ik dat vergeten. Ik moest namelijk naar de huisarts omdat ik steeds midden in de nacht wakker werd van de pijn in mijn borstkas nu bijna 4 weken na die aanrijding van achteren in die Land Rover Discovery Sport R-Dynamic HSE P300e AWD PHEV. Ik ben zo ongelofelijk klaar met bumperklevende verkeerscriminelen. Toen ik na het terugbrengen van de Range Rover Evoque nota bene in de regen (= de remafstand +50 procent langer dan op droog asfalt) op mijn kleine Honda MSX 125 de Mazda CX-60 op ging halen kwam er tweemaal een auto op krap 1,5-2 meter op mijn achterwiel rijden. Ik heb beide keren mijn motor stil gezet en gevraagd wat ze nou wilden. Als ik plotseling moet remmen sta jij nooit op tijd stil zei ik maar ik had het idee dat ik tegen een totaal zwakzinnige hersenloze idioot aan stond te praten. De tweede automobilist probeerde mij daarna zelfs van de weg te rijden. Tja…….

Triest bericht
Vrijdagavond werd mijn moeder door mijn jongste zusje (12 jaar jonger dan ik) gebeld dat haar schoonmoeder was overleden. Dat was een harde klap voor haar man en (klein)kinderen zo vlak voor de Kerst. Mijn moeder heeft die nacht amper geslapen en werd totaal brak wakker dus zaterdagmiddag bood ik haar aan om even lekker een eindje te rijden en daarna aan het Kattukse strand koffie te drinken en een korte strandwandeling te maken. Deze Range Rover Evoque P300e PHEV is uitstekend geschikt om even heerlijk langzaam elektrisch rond te toeren door het Wassenaarse Bos. Ik had het zelf ook wel even nodig want ja we (ik heb 6 broers en zussen) zijn een hele hechte familie en kennen ook elkaars schoonfamilies allemaal erg goed dus ook voor mij en mijn moeder + andere 5 broers en zussen hakte dit er wel even in. Het leuke aan het Wassenaarse Bos is dat er ongelofelijk veel smalle weggetjes doorheen lopen. Je kunt dus altijd wel weer ergens links- of rechtsaf slaan en dan kom je wel weer ergens uit etcetera. Bij Katwijk aan Zee aangekomen hebben we in strandtent Het Strand even koffie gedronken en daarna teruggelopen naar de auto over het schelpenpad. Voor we naar huis reden hebben we nog even oma’s appeltaart, zoals de kleinkinderen het noemen, naar de zoon van mijn jongste zus gebracht want die was woensdag op de kortste dag jarig geweest. Hij was als enige thuis dus we moesten hem condoleren en feliciteren. Rare dagen zo rond Kerst maar ja zo is het leven nou eenmaal en ik ben dan ook blij dat we veel steun aan elkaar hebben. Naar huis rijdend reden we weer terug over de boulevard om nog even te genieten van het uitzicht op het strand en de Noordzee. De gehele boulevard is een 30-Zone dus ik heb het ACC op 30 km/u vast gezet. Het ACC kun je activeren vanaf 1 km/u en de minimum ACC-snelheid is bij deze auto geen 30 km/u maar 16 km/u. Verder heeft dit ACC ook een volgfunctie dus na automatisch stilzetten in een file of voor een verkeerslicht gaat deze Range Rover Evoque P300e PHEV ook weer automatisch rijden. Oh en de afstand tot de voorligger is 4 afstandstreepjes en ophogen/verlagen van de snelheid gaat met stapjes van +/- 2 km/u en de SET/RES-knop naar boven/beneden geduwd houden is +/- 10 km/u alleen duurt het te lang voordat de elektronica reageert da’s dan wel weer jammer. Wat ik zo ontzettend goed en grappig vind aan deze auto is dat ik er stiekem behoorlijk hard mee door de bochten en over rotondes heen kan sturen zonder dat mijn moeder (die klaagt echt snel) of andere passagiers het merken. Dat zegt wel iets over het waanzinnige comfort dat met name te danken is aan de sublieme vering/demping naast de uitstekende voorstoelen en achterbank. Ik moet nog bij Bas langs en ben benieuwd wat zijn commentaar is na een rondje rijden.

Kerstdiner
Zaterdag heb ik even lekker rust gehouden want ik had gewoon helemaal nergens zin in. Zondag zou ik zoals elk jaar gaan eten met mijn moeder en mijn broer en zijn vriendin, het welbekende Kerstdiner en dit keer had ik voor de lokale Chinees gekozen. En nee geen Chinees diner maar een echt Kerstdiner met allemaal kleine supersjieke waanzinnig lekkere vooraf-hapjes een overheerlijk mini-soepje een fantastisch hoofdgerecht. Zo zie je maar weer niet alleen deze auto verraste mij positief maar ook de Chinees die daar al bijna 25 jaar zit. Na het eten heb ik ze teruggebracht naar Amsterdam want ze komen altijd met de trein naar Leiden maar ik breng ze weer thuis. De zit achterin is prima al lijkt het krap als je het achterportier opent maar dat is dus niet zo. Als je eenmaal zit dan zit je werkelijk prinsheerlijk achterin. Het ritje naar Amsterdam was heerlijk en uiteraard zonder files want die zijn er op Eerste Kerstdag gewoon niet tenzij je aangereden wordt door gekke met drank en/of drugs op zoals in Rotterdam en Oss waar behoorlijk wat doden bij zijn gevallen uit 1 gezin. Triest toch weer hoor ik hoop dat die bestuurders hun rijbewijs voor de rest van hun leven kwijt raken. Op de terugweg had ik het huisadres ingetypt maar gek genoeg stuurde de navigatie ons via Amstelveen naar de A4. ik had echt even het gevoel verdwaald te zijn om heel eerlijk te zijn. Ik heb nog even nagekeken of ‘snelwegen vermijden’ aangevinkt stond maar dat bleek niet het geval. Misschien dat het kwam omdat ‘kortste’ in plaats van ‘snelste’ route aangevinkt stond. Geen idee maar we waren daardoor dus wel iets later thuis dan we hadden verwacht.

Fotoshoot
Mijn zwager had weekenddienst en daarna avonddienst dus ik moest even mijn neefje bellen of hij tijd had om samen met mij foto’s te maken van de Range Rover Evoque P300e PHEV R-Dynamic SE. Hij kon gelukkig op dinsdagochtend maar had intussen zijn oudere broer ingeseind dus die wilde ook even mee. Dat werd dus lekker gezellig met de familie op pad zoals dat bij ons vaak zo gaat. Voor ik de oudste van de twee ging ophalen (woont het verst weg) heb ik nog even getankt want ik had net iets meer dan 300 km gereden en zoveel mogelijk elektrisch gereden. Eerste kerstdag heb ik ’s avond mijn broer en zijn vriendin naar huis gebracht in Amsterdam dus ik wist dat de benzinemotor aan zou slaan die avond en was benieuwd naar het verbruik na die 300+ km. Ik kwam uit op 307,8 km/6,98 ltr E10 = 1:44,09 wat ik een hele nette waarde vind. De benzinemotor is overigens een 1.5-liter motor met 200 Pk. Ik heb de oudste (Marco) van de twee zijn jongste broer (Leon) laten ophalen dan konden ze allebei even rijden en had ik er weer twee onafhankelijke meningen bij. Marco was er na twee bochten al uit: “Wat rijdt en stuurt deze auto fijn zeg!” Nadat we zijn broer hadden opgehaald reden we naar het Corpus voor de fotoshoot. En ook nu waren we nog geen twee bochten verder toen Leon al hetzelfde zei als ik en Marco. Hoe goed kan een auto zijn? Zo goed dus en daarom zeg ik tegen iedereen die aan PHEV-auto wil gaan kopen en een behoorlijk budget te besteden heeft néém deze auto dan absoluut mee in je keuzelijstje.

Wedstrijd-zuinigheidsrit
Woensdagochtend ben ik eerst even snel naar de bakker gereden en daarna heb ik de Range Rover Evoque PHEV weer aan de oplaadpaal gehangen. Ik wilde woensdagochtend de gewone zuinigheidsrit doen want ik was toch wel benieuwd hoe ver ik op één acculading zou komen als ik een groot gedeelte 60-80 km/u zou rijden. Toen ik wilde tanken bij de zelftank van de Total om de hoek stond er een lesauto voor de pomp en de instructeur stond binnen iets af te rekenen. Jep zelftank tuurlijk, man, man zet je auto dan even 10 meter verder op 1 van de 2 vrije parkeerplekken. Goed voorbeeld voor die leerling… NOT! Na het tanken reed ik richting de N206 via Valkenburg ZH. Eenmaal op de N206 zette ik het ACC vast op 50 km/u en na de kruising bij de Chinees pluste ik ‘m op naar 80 km/u. Ter hoogte van Noordwijkerhout verliet een Audi TT met zéér hoge snelheid de N206 om er aan de andere kant na het viaduct weer op te rijden met 150+ km/u maar de bestuurder reed zich daarna vast op eenvrachtwagen. Tja hoe gesTToord kun je zijn? Ik reed lekker verder en had het onwijs naar mijn zin in de Range Rover Evoque. Ter hoogte van De Zilk kwam er een kleine vrachtwagen achter mij rijden die blijkbaar haast had. Wat is er toch aan de hand met veel mensen, altijd maar haast-haast-haast-haast-haast en nog eens haast. Vlak voor de haakse rechterbocht bij De Zilk zette ik het ACC uit en reed ietsiepietsie gas terug nemend superstrak door de haakse rechterbocht heen de kleine vrachtwagen ruimschoots achter mij latend. Maar voor de 60 km/u-bocht zag ik ‘m alweer naderen in mijn achteruitkijkspiegel. Maar in de twee 60 km/u-bochten moest ie uiteraard ook weer afhaken want ik kan er zonder te remmen doorheen rijden en dat kun je met zo’n kleine vrachtwagen vergeten. Maar hoe hard moet hij dan elke keer wel niet rijden om steeds weer bij mij in de buurt te komen? Beetje dom van hem want de diesel is ook niet bepaald goedkoop heden ten dage. Maar blijkbaar wilde hij wedstrijdje doen of zo, geen idee wat die man bezielde.
In 30-Zone van Vogelenzang reed hij weer bovenop mijn achterklep en op de bomenweg reed ik ‘m uiteraard weer met groot gemak los. Maar na elke bocht zag ik hem weer stevig gas geven en inlopen. Ach zo hoefde ik me niet te vervelen tijdens deze zuinigheidsrit. Bij de scheve verkeersdrempel reed de kleine vrachtwagen door op de N206 en was ik ‘m kwijt. De Zandvoortselaan was lekker rustig en dat is niet zo gek tijdens een regenachtige Kerstvakantie. Ik had trouwens op de hoge rotonde Vogelenzang uit nog wel even een momentje toen de Range Rover Evoque serieus weggleed nadat ik ‘m op mijn snelle manier had genomen. Die Pirelli Scorpion Zero All Season banden zijn in de regen minder goed dan ik gedacht had. Tja pas in het grensbereik kom je er echt achter hoe goed een band op droog/nat wegdek is. Later had ik nog zo’n zelfde momentje dus in de regen is het oppassen geblazen in het grensbereik beste mensen. Op weg naar de boulevard was het extreem rustig dus ik kon lekker doorrijden toen er middenin een blinde bocht ineens een vrachtwagen geparkeerd stond op de tegemoetkomende helft. Man, man hoe hersenloos ben je dan wel niet? Gelukkig kon ik doorrijden achter mijn voorligger aan want als al die wachtende auto’s aan de andere kant eenmaal gaan rijden dan sta je wel even. Daarna was het zo lekker rijden dat ik toen ik thuis kwam en deze alinea later af wilde maken niet meer wist hoe of wat. Soms heb je dat wel eens dan rij je zo lekker en ben je zo in gedachten verzonken dat je als in een soort trance achter het stuur zit. Een lekker gevoel maar soms achteraf een beetje angstaanjagend omdat je écht met geen mogelijkheid je iets meer kan herinneren. De hersenen zijn een ongelofelijk fenomeen waar we eigenlijk nog steeds maar weinig vanaf weten. Het enige dat ik nog wel weet omdat ik het opgeschreven had is dat op de rotonde naast het Circuit Park Zandvoort bij exact 49 km de brandstofmotor aansloeg.
Zuinigheidsrit – Rijmodus: Eco – EV –> Hybrid: 49 km – Totaal 84,2 km – 49 km = 35,2 km Hybrid/1,16 liter = 1:30,34

Snelwegzuinigheidsrit
Woensdagmiddag moest ik uiteraard ook nog even een snelwegzuinigheidsrit doen want anders was mijn lijstje zuinigheidsritten niet compleet. Ik heb het maar even heel snel gedaan en ik moet zeggen dat ondanks de redelijke drukte buiten de spits heb ik toch netjes zoveel 100 km/u kunnen rijden. Het resultaat was dat ik helaas net geen 40 km heb gehaald maar ach het is toch een nette waarde waarmee je vanuit Leiden toch Amsterdam-Zuid haalt of de Maastunnel in Rotterdam of Woerden. Reken maar uit wat je bespaart zeker als je gratis op mag laden bij je werkgever. Ik ken genoeg werkgevers die een rij oplaadpalen voor de deur hebben staan voor hun werknemers. Helaas had ik geen tijd meer voor een rondje Space Business Park maar ach dat hoefde ook niet wat ik had de uitkomst van een droog rondje SBP toch wel geweten namelijk in één woord Briljant! Op de dag van het terugbrengen zag ik dat Bas zichzelf en zijn personeel kerstvakantie had gegeven dus dat was pech voor mij.
Exact 39 km op één acculading
Snelwegzuinigheidsrit – Rijmodus: Eco – EV –> Hybrid: 39 km

Testverslag AI-Tekstrobot
Tijdens het schrijven van dit testverslag kwam ik een krantenartikel tegen over een AI Tekstrobot genaamd “ChatGPT” die na invoer van een aantal kernwoorden bijvoorbeeld een uittreksel over een boek schrijft. Ik dacht toen uiteraard meteen laat ik eens kijken wat voor tekst ChatGPT eruit spuugt als ik “Range Rover Evoque PHEV testride” invoer. Ik heb me aangemeld waarna ik “Range Rover Evoque PHEV testride” ingevoerd heb en toen kwam deze tekst eruit rollen. Misschien leuk om in het komende jaar 2023 bij elk testverslag een ChatGPT-testverslag te zetten.
Response from ChatGPT (The most advanced AI chatbot in 2022)
I can certainly help you with some information about the Range Rover Evoque PHEV (Plug-In Hybrid Electric Vehicle). The Evoque PHEV is a hybrid version of the popular Range Rover Evoque compact luxury SUV. It combines a 2.0 L turbocharged four-cylinder engine with an electric motor and a 13.1 kWh lithium-ion battery pack. The total system output is around 300 horsepower and the Evoque PHEV can travel up to 31 miles on electric power alone, according to the manufacturer. One of the main benefits of the Evoque PHEV is its fuel efficiency. In hybrid mode, the Evoque PHEV can achieve fuel economy ratings of up to 50 mpg in the city and 44 mpg on the highway, depending on the specific model and driving conditions. This is significantly better than the non-hybrid version of the Evoque, which has fuel economy ratings of around 20 mpg in the city and 27 mpg on the highway. In terms of performance, the Evoque PHEV is a capable and enjoyable vehicle to drive. It has a smooth and quiet ride, and the hybrid powertrain provides plenty of power for acceleration and passing. The Evoque PHEV also has a number of advanced features and technology, including a touchscreen infotainment system, navigation, and a variety of safety features. Overall, the Range Rover Evoque PHEV is a great choice for those who are looking for a stylish and efficient luxury SUV. If you have the opportunity to test drive one, it can be a good way to get a feel for the vehicle and see if it meets your needs and preferences.

 

Specificaties

Jaargang

2022

Carrosserie

SUV

Transmissie

Automaat

Aantal deuren

5 deuren of meer

Brandstof

Benzine Elektrisch

Type motor

Otto + Elektrisch

Acceleratie (0-100/sec)

6,4 seconden

Topsnelheid

213km/u

Vermogen

227(309)/5.500 kW (pk)/rpm

Koppel

540/2.000-2.500 nm/rpm

Cilinderinhoud

1.5/1.498 liter

Kleppen per cilinder

4

Turbo

Turbo + intercooler

Aandrijving

All-Wheel Drive

Remmen voor

Geventileerde schijven

Remmen achter

Geventileerde schijven

Draaicirkel

11,9 meter

Overig

Type bekleding

Stof

Velgen

20-inch

Milieu en veiligheid

Verbruik

Gemiddeld verbruik

1,5 liter/100 km

C02 uitstoot

34 gram/km

Energielabel

A

Afmetingen

Lengte

4.371 mm

Breedte

2.100 mm

Hoogte

1.649 mm

Wielbasis

2.681 mm

Spoorbreedte voor

1.625 mm

Spoorbreedte achter

1.632 mm

Massa leeg

2.082 kg

Max. toelaatbare massa

2.660 kg

Laadvermogen

578 kg

Aanhanger geremd

1.600 kg

Aanhanger ongeremd

750 kg

inhoud bagageruimte

472 liter

Bandenmaat

235/50-R20

Kosten aanschaf

Kosten gebruik per maand