Autotest | Subaru Impreza Premium 1.6i-S Eyesight Lineartronic CVT 2018

 

Deze testauto werd ons aangeboden door N.V. Subaru Benelux



Strakke bak man!

Samenvatting
Veiligste auto? Met 5-sterren NCAP op zak en Symmetrical All Wheel Drive en speciale pinnen + sleuven in de achterportieren en maar liefst drie camera’s in de voorruit kan dat bijna niet anders. Er is geen enkel ander automerk die deze combinatie heeft. Subaru heeft namelijk een doel en dat is in 2020 het veiligste automerk ter wereld zijn. Wie nog nooit in een Subaru heeft gereden zal met name verrast worden door de uitstekende vering/demping en de sublieme wegligging. Het Symmetrical All Wheel Drive doet zijn werk onmerkbaar subliem net als dat het Boxerblok zijn werk onmerkbaar vibratieloos doet. Verder heeft deze Subaru Impreza geen handgeschakelde of automatische versnellingsbak maar een zogenaamde Lineartronic CVT. Dat is een eigen variatie van Subaru op de gewone CVT want de Lineartronic CVT heeft een stalen belt en die is sterker dan de standaard gemonteerde belt. Het enige jammere – als sportieve bestuurder zeg ik dit – aan deze Subaru Impreza vind ik dat de Lineartronic CVT geen geprogrammeerde versnellingen én dus ook geen stuurflippers heeft zoals de XV/Forester/Outback. Dat had deze auto nòg net even leuker gemaakt dan hij al is maar wie weet doen ze dat bij het eerstvolgende model. Feit is dat de Subaru Impreza een hele fijne comfortabele auto is met een uitstekende wegligging, goed stuurgevoel, een uitstekende zit voor de bestuurder en een forse beenruimte achterin voor de passagiers. De bagageruimte is ruim voldoende voor een hatchback want er paste naast de complete standaard hatchback-kofferset zelfs een extra 50-liter koffer in. Openen gaat via keyless entry, het dashboard is compleet net als het pakket aan veiligheidssystemen en verder heeft deze Premium-uitvoering aluminium pedalen. Toen ik op mijn werk weg reed vroeg iemand van de leiding van de school in het voorbij rijden (het was lekker weer dus ik had de ramen open) wat voor merk auto het was. Er zijn nog steeds behoorlijk wat mensen die Subaru niet kennen en ze zijn dan ook ronduit verbaasd als je vertelt dat Subaru tweemaal zo groot is als Volvo en ongeveer even groot als Opel.

Plus: Sublieme wegligging onder alle weersomstandigheden – Fantastisch comfort dankzij uitstekende stoelen en vering/demping – Formidabele beenruimte achterin – Lekker direct stuurgevoel – HD multifunctioneel display
Min: Hoog verbruik door Symmetrical AWD – Weinig vermogen – Geen stuurflippers

Testverslag
Op de foto’s die ik reeds gedownload had van de perssite vond ik de Subaru Impreza er vrij gewoontjes uitzien dus toen ik naar buiten keek bij de Subaru-dealer in Aalsmeer was ik dan ook behoorlijk verrast zo’n mooie auto te zien staan. Nou moet ik zeggen dat die fraaie 18-inch velgen er ook wel iets mooier uitzien dan die 16-inch velgen op de auto van de persfoto’s. En ook de kleur vind ik aantrekkelijker kortom ga dus nooit op de persfoto’s af. Laat ik meteen maar beginnen met het aantal Pk’s want die vallen zo op het eerste gezicht zwaar tegen, slechts 114 Pk heeft dit 1.6-liter boxerblok er namelijk maar (de 2-liter motor met 156 Pk wordt in Nederland niet gevoerd vanwege de hoge BPM). Na het instappen had ik direct het gevoel in een blok beton gestapt te zijn zo ongelofelijk degelijk en onverzettelijk voelt deze Subaru Impreza aan. Dat er geen overvloed aan vermogen is voelde meteen maar wat heb je nou helemaal nodig in een land waar je maar 30/50/60/70/80/100/120/130 km/u mag rijden. Eigenlijk wil ik als automobilist maar één ding en dat is een veilige auto (Subaru Impreza = 5-sterren NCAP) die een uitstekende wegligging heeft (= Symmetrical All Wheel Drive) onder alle omstandigheden. We hebben dan wel geen 70 procent onverharde wegen zoals Zweden maar wel veel regen en daarnaast ook hagel en sneeuw. Op de heenweg had ik nog regen gehad maar toen ik terug reed was het jammer genoeg alweer droog aan het worden. Ik besloot over de 1.000-drempelweg te rijden dan had ik dat alvast maar gehad. Wat direct opvalt is het ongelofelijk directe stuurgevoel, dat is zeker voor een gewone hatchback uitzonderlijk goed. Richting de 1.000-drempelweg rijdend voelde ik in de eerste linkerbocht en op de twee rotondes dat de vering/demping uitstekend is. De eerste drempel bevestigde mijn misschien wat voorbarige – hoe kun je dat nou zo snel al voelen krijg ik vaak te horen – conclusie over de vering/demping. Daarna ben ik steeds met een iets hogere snelheid over elke verkeersdrempel heen gereden. Ook heb ik nog maar even twee auto’s ingehaald die voor iedere verkeersdrempel gingen staan kamperen.

Bij Leimuiden aangekomen ben ik richting de A44 gereden want dat was de kortste weg naar het zwembad in Katwijk aan Zee. De haakse rechterbocht, met letterlijk een voetbalveld aan asfalt voor mijn neus, ging lekker. Het onderstel met Symmetrical All Wheel Drive en de 18-inch Yokohama Advan Sport V105 banden gaven niet de minste geringste krimp. Op zo’n moment had ik graag even 200+ Pk aan vermogen gehad als testrijder, maar ach dit is ook leuk maar dan anders leuk. Op het lange rechte stuk naar de A44 heb ik even iets meer gas gegeven want achter mij kwam een stoot verkeer aan en ik wilde wel graag vooraan staan bij de oprit naar links. En zo kon ik voor het eerst plankgas gevend met een lekker vaartje de snelweg oprijden. Dat ging zo lekker dat ik met 120-130 km/u richting Leiden gereden ben af en toe zelfs even de 160 km/u aantikkend. Dat het zo lekker en makkelijk ging verbaasde mij dan wel weer gezien het geringe vermogen. Uiteraard heb ik de cruise control (type ACC) ook even geactiveerd en dan vooral om te kijken of de Adaptive Cruise Control de auto stil zou zetten achter zijn voorligger bij een rood stoplicht. Aan het einde van de afslag naar Rijnsburg gebeurde gelukkig wat ik al hoopte het ACC* zette de Subaru Impreza perfect stil op nette afstand (in te stellen op 4 afstanden) van zijn voorganger en het goede is dat ook de motor uit wordt gezet want er is een start/stop-systeem aanwezig. Wat ik verder erg leuk vind is dat de remlichten van het autootje (=Subaru Impreza) op het display tussen de tellers gaan branden als het ACC de auto afremt. Je kunt dus zien wanneer de remmen geactiveerd worden. Omdat ik via Rijnsburg naar het zwembad ben gereden kwam ik bij het Space Business Park uit. En omdat ik er toch was ben ik er even een rondje overheen gereden met het ESP uit. Ik heb niet alles uit de kast gehaald maar het was leuker dan ik gedacht had. Door de Symmetrical AWD is deze auto niet van de weg af te krijgen of je moet zoals die BMW M4 na die Supercar meeting (zie YouTube) gewoon écht niet weten waar een stuur voor dient. Het feit dat hij Duct Tape bij zich had om de BMW M4 weer aan elkaar te tapen zegt genoeg denk ik. Uit het zwembad vandaan ben ik nog even plankgas door de opritbocht bij ‘t Heen heen geknald. Ggggooooooeeeeeeddddd!!!
*Minimum snelheid ACC=30 km/u – Per druk op de +/- knop maakt de ingestelde snelheid sprongetjes van plus of min 5 km/u en de ACC blijft geactiveerd als het ESP en/of het FCC uit staan

YouTube-filmpje Subaru Symmetrical All Wheel Drive

Super relaxt van en naar werk
Vrijdag had ik geen haast om op tijd ergens te moeten zijn uit werk vandaan en dus ben ik in de Subaru Impreza naar werk gereden. Best lekker die stoelverwarming (standen Hi/Lo) want ‘s ochtends was het tijdens het instappen nog behoorlijk fris. De leren bestuurdersstoel van de Premium-versie zit fantastisch en is volledig (8-voudig las ik in de brochure) elektrisch verstelbaar. Het stuur is zowel in hoogte als diepte verstelbaar en omdat er geen koppeling ingetrapt hoeft te worden ben je sneller klaar met instellen. Met een koppeling is het altijd even zoeken naar het aangrijppunt en moet ik de stoel daarop afstellen. Eenmaal onderweg op de N44 reed ik 70 km/u op de ACC en kon ik even rustig alle knopjes op het dashboard bekijken. Eén knopje viel daarbij op en dat is het knopje met “SRH” erop, dus ik meteen even het instructieboekje uit het dashboardkastje gepakt en in de inhoudsopgave “SRH” opgezocht. Nou dan kan je lang zoeken want “SRH” staat er niet in en dus ben ik toen maar eens op het internet gaan zoeken en zodra ik de zoekterm “SRH Subaru Impreza” had ingetypt verscheen er “2018 Subaru Outback: What Does SRH Mean?” en dat betekent dus “Steering Responsive Headlights”. Okidoki maar waarom zou je dat uit willen zetten? Ik kan me zo voorstellen dat het iets met rijden op onverharde wegen te maken heeft. Wat ik wel zeker weet is dat die rubberen vloermatten daar mee te maken hebben, want die zul je bij geen enkel ander automerk in een hatchback vinden maar wel bij een Subaru met Symmetrical All-Wheel Drive. Dus nee dit is geen goedkope rotzooi zoals veel mensen misschien geneigd zijn te denken bij de aanblik van rubberen vloermatten. Aan een Subaru is alles functioneel en is over alles nagedacht, zoals de extra pinnen* in beide achterportieren die in sleuf vallen of de Brake Override = voorrang-functie rembediening bij gelijktijdig gebruik gas- en rempedaal. Simpel? Ja maar tegelijkertijd geniaal in zijn eenvoud en dat kan ik als autojournalist zeer waarderen in een automerk. Dat is toch 1.000 maal mooier dan die sjoemeldiesels van dat waardeloze Duitse Volkswagen AG. Deze Subaru Impreza is geen gewone auto maar een echte alleskunner.

Bij de Hubertustunnel aangekomen was ik benieuwd wat de cruise control zou doen, want nogal wat auto’s gaan in het sterk dalende gedeelte van de tunnel harder rijden dan de ingestelde snelheid. De Mitsubishi Eclipse Cross deed dat niet maar de Kia Picanto X-Line weer wel en deze Subaru Impreza dus weer niet wat betekent dat de cruise control van een betere kwaliteit is. Het zijn soms van die ogenschijnlijk kleine dingen waar ik op let maar volgens mij moet je als autojournalist juist op dit soort kleine details letten. Op de terugweg heb ik geprobeerd zoveel mogelijk op de Adaptive Cruise Control naar huis te rijden want zolang er maar iemand voor mij rijdt remt het ACC automatisch af en zet de auto indien nodig ook stil achter een voorligger bij een rood stoplicht. Helaas moest ik toch remmen omdat een automobilist voor mij door rood reed en ik daardoor vooraan kwam te staan bij het stoplicht. Na de Hubertustunnel neem ik tegenwoordig de afslag Duindigt want dat scheelt me weer 3 stoplichten. Maar ja dat kan alleen op de motor of in mijn kleine Renault Twizy want je moet daarvoor over een smalle brug met een beweegbaar obstakel. Het is echter zo’n automatisme geworden dat ik met de Subaru Impreza ook bijna deze afslag had genomen. Helaas moest ik verder rijden richting De Bijhorst maar het leuke aan die afslag is dat het een hele mooie slingerbocht is. Om hier zonder snelheid te minderen doorheen te kunnen moet je een auto met een uitstekende wegligging hebben en vier permanent aangedreven wielen zijn dan het allerbeste van alle mogelijkheden. Ik ging er zo strak en hard doorheen dat die zonet nog bumperklevende Audi achter mij vast gedacht moet hebben: “Wat voor auto is dat in hemelsnaam?” want je ziet deze nieuwe Subaru Impreza nog vrijwel niet rijden jammer genoeg. Op weg naar huis ben ik via de A44 gereden omdat ik op de afslag Leiden-Zuid nog even de remmen wilde testen. Deze Subaru Impreza heeft namelijk geventileerde schijven voor én achter! Om het een beetje leuk te maken geef ik altijd stevig gas op het moment dat ik de afrit oprij. In dit geval deed ik er een schepje bovenop want met maar liefst vier geventileerde schijven rondom (en uiteraard de uitstekende vering/demping + dito banden) moet dat makkelijk kunnen. En inderdaad voelde ik het onderstel – snoeihard remmend in de flauwe slinger van de afrit – wat wringen maar dat is niet zo gek gezien de hoge snelheid. Dat gaat me echt niet lukken met een gewone hatchback.

*Bij een ongeluk schuiven de pinnen in de sleuven en creëren zo een schokbestendige barrière

Ab
Zaterdag begint altijd met zwemmen en normaal gesproken een rondje SBP voor het zwemmen uit. Behalve dit keer want mijn moeder moest haar net gekochte bril laten verstellen in Noordwijkerhout dus die is even mee gegaan. Maar ja ook rustig rijden is leuk want ook dat levert informatie op, met name over de vering/demping. Op weg naar het zwembad had ik op een haar na nog een aanrijding op de rotonde naast voormalig MarineVliegkamp Valkenburg. Een oude man reed doodleuk vlak voor mijn neus de rotonde op en ik miste zijn auto op amper 50 centimeter. Een andere keer scheelde het nog minder maar toen zat er een vrouw achter het stuur. Wat opvalt aan het ACC van deze Subaru Impreza is dat je ‘m ook echt kunt gebruiken zonder te remmen en gas bij te geven. Als je voor een stoplicht automatisch komt stil te staan met de motor uit hoef je alleen maar een tikje op het gaspedaal te geven en alles gaat vanzelf. De Subaru Impreza zal zelf gas geven tot aan de ingestelde snelheid en dat doet dat heel erg mooi. Ook in het volgen van de voorganger op een stuk weg met rotondes en bochten en dus met wisselende snelheden voelt het net alsof je zelf gas geeft. Dit is de eerste auto met ACC waarin ik in principe (niet iedereen zal dat met mij eens zijn maar ik heb wel heel veel ACC voorbij zien komen om mee te vergelijken) geen gas bij hoef te geven omdat-ie veel te langzaam reageert op inkomende informatie, dat EyeSight-systeem doet zijn werk dus inderdaad fantastisch. In de brochure las ik nog dit over het EyeSight-systeem. [quote Subaru Benelux] Subaru heeft zich als doel gesteld om per 2020 de veiligste auto ter wereld te bouwen. Een belangrijke voorziening om dat doel te bereiken is EyeSight, een geavanceerd systeem dat gebruik maakt van stereocamera’s. Die camera’s, geplaatst naast de binnenspiegel, fungeren als een extra paar ogen voor de bestuurder. EyeSight kijkt tot 110 meter vóór de auto en bepaalt of er gevaar dreigt, om in te grijpen zodra er kans op een aanrijding bestaat. [/quote Subaru Benelux] Verder ontdekte ik dat na het los maken van de veiligheidsgordel – ik wilde mijn jas uitdoen vanwege de warmte – het ACC zichzelf automatisch uitschakelt.

Na het zwemmen ben ik even met mijn Renault Twizy een bagel gaan eten in de stad, want die kan ik namelijk overal parkeren. Daarna ben ik weer terug gereden naar mijn garage om de Renault Twizy er weer in te zetten en om de Samsonite kofferset te fotograferen. Gezien de grootte heb ik de standaard hatchback kofferset gepakt. Die ging er in zijn geheel in en er paste zelfs nog een extra 50-liter koffer in. Omdat ik er daar maar drie van heb photoshop ik nummer vier er altijd even in.

Samsonite kofferset
Met hoedenplank: 4×50-liter
Zonder hoedenplank: 4×50-liter + 3×33-liter + 13-liter

Na het fotograferen van de Samsonite kofferset ben ik via het rotondecircus naar Ab Motoren gereden om even af te spreken wanneer mijn motor weer klaar is of beter gezegd weer rijdend is. Slachtofferhulp heeft een letselschadebureau voor mij ingeschakeld en die nemen mij alles uit handen en dat is best wel lekker. Ik heb gewoon geen tijd en zin om de nasleep van het motorongeluk waarbij dat witte busje expres op mij is ingereden af te handelen. Ik ben allang blij dat ik niets gebroken heb en gewoon weer verder kan met mijn leven in tegenstelling tot veel andere verkeersslachtoffers. Omdat ik alle tijd van de wereld had ben ik via de A4 naar Leiderdorp gereden want dan kon ik nog een rondje over het rotondecircus rijden. Naar de A4 toe ging er een supersloom fossiel op het laatste moment links staan voor het stoplicht. Gelukkig kon ik net achter ‘m langs de voorsorteerstrook naar de oprit van de A4 pakken. En met een gelukkie kon ik ook de buitenste baan van de oprit pakken zodat ik even lekker op het gas kon gaan in deze altijd weer leuke opritbocht. Terwijl ik nog net aan op de invoegstrook reed zag ik in mijn achteruitkijkspiegel een oud type Mitsubishi Outlander (=4WD) met hoge snelheid mij achterop komen rijden. Ik keek niet meer achterom maar gaf stevig gas en dook perfect op de grens rijdend (=geen bandenpiepje te horen) de opritbocht in. Hoe goed de wegligging van deze Subaru Impreza is bleek wel na de bocht want na meer dan 100 meter zag ik de Mitsubishi Outlander pas in mijn achteruitkijkspiegel opdoemen. Tja wat nou weinig vermogen…

Even een Zweed laten Zweten!
Op de afrit naar het rotondecircus had ik de pech dat er een aantal auto’s voor mij reden die om niets (=drempel van 10 millimeter en een bocht die geen bocht is) remden. Gelukkig kon ik op de ovale rotonde direct naar binnen snijden en het gas erop zetten. Op de kleine rotonde vloog ik over de binnenring en gooide daarna hard het stuur naar rechts de rotonde af. Dat ging best lekker dus op naar de grote rotonde = stuur hard omgooien naar rechts-links-rechts. De rotonde op ging fantastisch maar eraf was nog leuker hier had ik eindelijk dat lekkere gevoel dat ik over de grens heen ging. Ik besloot nog een rondje te doen want ik wilde persé de afslag buitenom de grote rotonde naast de Pannenkoekenboerderij nemen. Het stuur hard naar links en rechts omgooiend probeerde ik de Subaru Impreza uit balans te brengen. Vergeet het maar daarvoor moet ik waarschijnlijk op topsnelheid rijdend het stuur in één ruk omgooien. Deze auto is gewoon belachelijk goed iets anders kan ik er echt niet van maken. De ultieme test op het rotondecircus is de buitenom-bocht naast de Pannenkoekenboerderij die overigens op zowel Google Maps als Routenet niet staat weergegeven. Er is geen andere auto dan een Subaru waarmee je zo belachelijk hard door die bocht heen kunt knallen. Na mijn tweede rondje zag ik mijn kans schoon, de buitenombocht was leeg dus ik kon er zo hard als het maar kon doorheen. Ik stuurde de de invoegstrook op en gaf gas voor de zeer lastige zeer flauwe slinger waarna ik met vier wielen naar links glijdend de provinciale weg opgleed. Mama mia wat was dat gaaf zeg dat heb ik maar één keer nog heftiger gedaan en dat was ook met een Subaru.

Blijkbaar had ik iemands aandacht getrokken want ik zag in mijn achteruitkijkspiegel een Volvo V40 wel heel erg snel dichterbij komen met een bestuurder met zo’n creepy spiegelzonnebril met paarse glazen. Ik reed netjes 80 km/u op de Adaptive Cruise Control maar toen we de kleine rotonde naderden kwam hij dichter op mij rijden. Voor mij reden drie auto’s die gelukkig alledrie de binnenring pakten. Ik pakte uiteraard de buitenring en gaf stevig gas en was uiteraard benieuwd of de Volvo V40 na driekwart draai nog steeds op mijn bumper zou zitten. Ik denk dat die bestuurder in die Zweedse auto aan het verzuipen was in zijn eigen Zweet, ha, ha want ik zag ‘m maar niet verschijnen in mijn achteruitkijkspiegel die ik vanaf heden maar heb omgedoopt in achteruitrijspiegel. Oké Subaru’s zijn goed maar zo ongelofelijk goed nee dat had ik niet verwacht. Ik heb de nodige Volvo’s getest en dat zijn qua wegligging toch echt ook fantastische auto’s. Het leukste vind ik aan deze Subaru Impreza dat-ie weinig vermogen heeft maar dat je na een paar dagen rijden zoiets hebt van ik vind het eigenlijk wel prima zo. Na mijn bezoek aan Ab Motoren ben ik via het LUMC naar huis gereden want dat is altijd lekker rustig op een zaterdagmiddag. Na alles uitgezet te hebben ben ik even lekker gaan vegen zoals dat heet. Er is één bocht en dat is een hele lange flauwe bocht op het Bio-Science Park waar ik normaal gesproken altijd van het gas af moet omdat het onderstel dat gewoon niet trekt. Met deze Subaru Impreza kon ik het gas er gewoon op blijven houden echt bizar. Wat kan ik nog meer melden over deze fantastische auto? Wil je een écht veilige auto dan kan ik niet anders dan deze Subaru Impreza ten zeerste aanraden. Zowel qua veiligheid bij een aanrijding als tijdens het rijden in de regen/sneeuw/onverhard is er (helemaal qua prijskaartje) denk ik geen veiliger auto te vinden.

Makkelijke testauto
Deze Subaru Impreza kan ik misschien wel het beste omschrijven als een ‘makkelijke’ testauto. Dat makkelijk bedoel ik mee dat er weinig valt te testen voor mij als autojournalist omdat alles klopt en er zo goed als niets op de testauto valt aan te merken. Nou zou je kunnen denken dat het testen van zo’n auto saai is maar het tegenovergestelde is waar. Juist omdat je zo ontzettend makkelijk de grens op kunt zoeken leer je dat er ook auto’s zijn die met kop en schouders boven de rest uitsteken waardoor je het referentiekader dat tot dan toe in je hersenen opgeslagen zat moet wijzigen. Goed-beter-best krijgt dan ineens een andere betekenis, wat eerst best was wordt nu beter. Rij je gewoon zoals altijd het standaard rondje om de kerk dan zul je geen verschil merken daarvoor moet je de grens opzoeken. Ik heb tijdens de testweek nog een drietal verbruiksmetingen gedaan en die kwamen allemaal uit op een verbruik dat bij een permanent vierwielaangedreven auto past. Te weten 1:11,75 -1:10,89 – 1:15 en die laatste heb ik wel mijn best voor moeten doen maar dan lukt het ook. Wat betreft het Symmetrical All Wheel Drive kwam ik nog wat informatie tegen die het vermelden waard is. In samenwerking met de Lineartronic stuurt het Active Torque Split AWD-systeem van Subaru een standaard koppel van 60 procent naar de voorwielen en 40 procent naar de achterwielen. Indien nodig, wordt de koppelverdeling aangepast tot een 50/50 verdeling als reactie op real-time tractie-omstandigheden.

 

Specificaties

Jaargang

2018

Carrosserie

Hatchback

Transmissie

CVT

Aantal deuren

5 deuren of meer

Brandstof

Benzine

Type motor

Otto

Aantal cilinders

4

Acceleratie (0-100/sec)

12,4 seconden

Topsnelheid

180km/u

Vermogen

84(114)/6.200 kW (pk)/rpm

Koppel

150/3.600 nm/rpm

Cilinderinhoud

1.6/1.600 liter

Kleppen per cilinder

4

Aandrijving

All-Wheel-Drive

Differentieel

Actieve koppelverdeling

Remmen voor

Geventileerde schijven

Remmen achter

Geventileerde schijven

Draaicirkel

10,6 meter

Overig

Type bekleding

Leer

Velgen

18-inch

Milieu en veiligheid

Verbruik

 

Bebouwde kom

8,3 liter/100 km

Snelweg

5,9 liter/100 km

Gemiddeld verbruik

6,8 liter/100 km

C02 uitstoot

153 gram/km

Energielabel

F

Afmetingen

Lengte

4.460 mm

Breedte

1.775 mm

Hoogte

1.480 mm

Wielbasis

2.670 mm

Spoorbreedte voor

1.540 mm

Spoorbreedte achter

1.545 mm

Massa leeg

1.376 kg

Max. toelaatbare massa

1.920 kg

Laadvermogen

544 kg

Aanhanger geremd

1.200 kg

Aanhanger ongeremd

750 kg

inhoud bagageruimte

385 liter

Bandenmaat

225/40-R18

Kosten aanschaf

Kosten gebruik per maand