Deze testauto werd ons aangeboden door Citroën Nederland BV
Domme Daan en Briljante Bas
Samenvatting
Hoe verschrikkelijk kun je er überhaupt naast zitten??? De test van deze auto begon al raar want ik kwam eigenlijk een andere auto halen maar de vier Citroën C4 demo’s waren allemaal foetsie door een foutje in de planning en dus hebben ze de nieuwe Citroën C4 omgeruild met de nieuwe Citroën C3 Aircross die ik eigenlijk pas in februari zou testen. In mijn ooghoek zag ik de auto voorgereden worden en dacht: “Dat is nou niet echt een bijzondere auto, maar goed ik heb in ieder geval een auto om te testen deze week.” Eenmaal onderweg moest ik binnen 1,5 km na een ‘gevecht’ met een Criminelenbak (= lange zwartgeraamde Mercedes) mijn mening al zwaar bijstellen. Ai deze auto heeft toch echt een verdraaid goede wegligging. En 51 km later ging ik alweer zwaar nat!!! Ja echt hè, ik dacht laat ik na het maken van de foto’s van de Samsonite kofferset meteen even bij Bas langsrijden om te vragen wat hij van dit doodgewone niet echt bepaald bijzondere interieur vindt. “Dit is veel te doodgewoon voor Bas”, hoorde ik mezelf nog denken voordat ik achteruit door het openstaande hek reed. Bas werpt vast één snelle blik naar binnen en roept: “Mwah wel leuk hoor maar meer ook niet!” Fout! Ik ging alweer zwaar nat en niet zo’n beetje ook want Bas was laaiend enthousiast over de gebruikte soorten + de verschillende kleuren stoffen, de soorten stiksels en tot overmaat van ramp voor mij riep hij zelfs zijn personeel naar buiten om te laten zien hoe bijzonder hij dit interieur vindt. Natuurlijk was ik blij maar oh wat is dit toch weer een mooi schoolvoorbeeld van hoe weinig verstand autojournalisten van interieur en bekleding hebben. Ik zeg het eerlijk ik schaam me diep en ben dan ook dolblij met zo iemand als Bas. Met Kerst weigerde hij iets (cadeaubon o.i.d.) van mij aan te nemen en toen heb ik maar wat lekkers voor bij de koffie gehaald bij een ambachtelijke bakker. Gelukkig heb ik meer verstand van banden want die waren op zwaar nat wegdek werkelijk uitmuntend… Alleen de Yokohama S-Drive banden zijn nóg beter! Ach ieder zijn vak niet waar? Oh en behalve de uitstekende wegligging, het fraaie interieur was ook de bagageruimte groter dan ik op het eerste oog dacht. Eigenlijk zat ik er gewoon steeds naast verdorie, maar goed neem deze auto zeker mee in je lijstje als je een kleine SUV wilt kopen. Het is namelijk een echte aanrader moet ik tot mijn grote schaamte erkennen.
Plus: Bagageruimte – Grip banden in de regen – Interieur – Vering/demping – Wegligging – Zit
Min: Daan – Verbruik op de snelweg
Testverslag
Zelden zo’n idioot einde/begin van het oude/nieuwe jaar meegemaakt als van 2021 naar 2022. Waar ik in de laatste week van 2021 een domme fout had gemaakt in mijn planning – een zeer grote zeldzaamheid – daar ging het in de eerste week van 2022 fout aan de importeurskant. Zo vlak na elkaar Daan in de fout en de importeur in de fout dat verzin je toch niet! De nieuwe Citroën C4 die wel degelijk gereserveerd stond was er niet en dus hebben we van de nood een deugd gemaakt door de Citroën C3 Aircross die ze wel hadden staan, maar die ik pas in februari zou testen, om te ruilen met de nieuwe Citroën C4. Ik was die ochtend nog bijna met mijn motor onderuit gegaan in Weteringbrug toen het op het rode asfalt spiegelglad bleek te zijn. Het is maar goed dat ik op mijn kleine Honda MSX 125 reed want op die kleine motor kan ik beide voeten plat op de grond houden tijdens het rijden en alleen daardoor kon ik me overeind houden. Met mijn Yamaha Tracer 700 was ik geheid keihard onderuit gegaan. Het gekke was dat het op de hele route naar de importeur helemaal nergens glad was alleen daar! Echt een typisch Daan-begin van het nieuwe jaar, maar ach dan heb ik toch weer een mooi verhaal niet waar. De auto stond al warm te draaien voor de deur toen ik mijn handtekening zette. Na het afstelllen van de stoel/stuur/spiegels reed ik richting de JC Arena. Ik ging er even goed voor zitten want de mooie 180-gradenbocht voor de JC Arena rij ik altijd maar één keer doorheen en dat is direct na het ophalen. Er reed een ongelofelijke patser-Mercedes (= Criminelenbak) achter mij toen ik rechtsaf sloeg van de S111 naar de JC Arena. Echt zo’n auto waar je niet dood én niet levend in gevonden wil worden! Dus ik dacht eens kijken wat ie gaat doen. Op het rechte stuk gaf de bestuurder gas maar toen ik op de grens door de 180-gradenbocht heen reed was ik ‘m binnen een oogwenk kwijt. De 130 Pk 1.2-liter driecilinder motor gaat er lekker vlot vandoor en blijft dankzij de soepel opschakelende 6-traps automaat mooi doortrekken. De 17-inch Bridgestone WeatherControl banden hebben een uitstekende grip op nat wegdek en ik reed dan ook netjes heel strak de Burgemeester Stramanweg op. De oprit naar de A2 ging ook lekker en ik had het meteen naar mijn zin in deze Citroën C3 Aircross. Nu nog even de lange snelwegbocht van de A2 naar de A9 waar ik het gas langzaam steeds dieper intrapte en de auto die mij zonet nog in wilde halen ver achter me liet in het scherpste deel van deze snelwegbocht.
Ik hou wel van dit soort auto’s, een kleine SUV met een gewicht van nog geen 1.300 kg met mij erin. Grote SUV’s voelen al snel log en wat waggelig aan maar daar heb je in zo’n kleine SUV totaal geen last van. Bij de afslag Aalsmeer verliet ik de A9 want ik wilde nog wat mooie sfeerfoto’s maken onderweg naar huis. Het was nu nog droog en zonnig en dat zou de komende dagen wel even totaal anders worden had weerman Pieter Hiemstra gisteravond gezegd op tv. Later zag ik tot mijn verbazing dat ik met de Citroën ë-C4 in mei 2021 op dezelfde locaties sfeerfoto’s had gemaakt. Door Rijsenhout heen rijdend kon ik slechts een lichte verkeersdrempeltest doen want de nieuwe asfalten verkeersdrempels zijn een stuk minder hoog dan vroeger. Maar door de snelheid wat op te schroeven kon ik de vering/demping toch nog enigszins testen. En ik moet zeggen het voelde goed aan, goed afgeveerd en een prima demping de echte test doe ik wel op de hoge snelheidsbrekers in het Wassenaarse Bos. Na Rijsenhout ben ik na het maken van sfeerfoto’s in Roelofarendsveen richting Leiden gereden. Ik besloot meteen maar naar mijn garage te rijden dan kon ik de foto’s van de Samsonite kofferset maken. De snelste weg is via het rotondecircus bij Hoogmade/Leiderdorp dus die route heb ik dan ook genomen. Een beetje lol laat ik me niet ontzeggen als het even kan! Op de grote rotonde afrijdend zag ik dat de vrachtwagen die van links kwam net ver genoeg weg was zodat ik de Citroën C3 Aircross lekker hard de haakse rechterbocht in kon hoeken. Met piepende banden vloog ik door de bocht heen maar gezien de heftigheid van deze actie was ik verbaasd dat ik niet een meter opzij gleed. Die Bridgestone WeatherControl A005 Evo banden zijn nieuw voor mij maar ik vind ze uitstekend. Toen ik deze band thuis intypte op Startpage (zoekmachine die niets van jou opslaat) zag ik op Tyrereviews-dot-com dat deze banden op nat wegdek werkelijk uitmuntend zijn. Aangezien het hemelwater de komende week met bakken uit de lucht zou gaan komen had ik nu alvast dikke voorpret.
Klein-groter-best groot hoorrrr
De kofferbak leek op het eerste gezicht aan de kleine kant totdat ik zag dat deze Citroën C3 Aircross een verwijderbare bodemplaat heeft waardoor de bagageruimte een stuk groter wordt. Ik was dan ook benieuwd hoeveel koffers erin passen met en zonder verwijderbare bodemplaat. Nou dat bleken er zonder verwijderbare bodemplaat een stuk meer te zijn dan ik verwacht had! De kofferfoto’s maken en bewerken vergt altijd de nodige improvisatie want ik heb natuurlijk maar één 13-liter beauty case, drie 33-liter koffers en drie 50-liter koffers. Door meerdere foto’s te maken met koffers op steeds een andere plek en wat knippen en plakken in Photoshop lukt het me altijd weer om het voor elkaar te breien. Ach zo blijf ik creatief bezig en dan moet ik altijd lachen want in gedachten moet ik bij het woord ‘creatief’ altijd weer denken aan Theo en Thea met hun hilarische tv-programma ‘Kreatief met kurk’. Jep creatief met een ‘k’. Maar goed er passen na het weghalen van de verwijderbare laadbodem een aardige sloot koffers in.
Samsonite kofferset
Met verwijderbare laadbodem
Met hoedenplank: 3×50-liter + 33-liter
Zonder hoedenplank: 3×50-liter + 3×33-liter + 3×13-liter
Zonder verwijderbare laadbodem
Met hoedenplank: 3×50-liter + 2×33-liter + 13-liter
Zonder hoedenplank: 3×50-liter 6×33-liter
Na het fotograferen van de Samsonite kofferset ben ik naar Bas van Autobeklederij v/d Werf gereden om te vragen wat hij van het interieur van deze Citroën C3 Aircross vindt. Ik stapte uit met de gedachte dat het een snel bezoekje zou worden en dat Bas een korte blik naar binnen zou werpen en zou zeggen: “Best leuk maar meer ook niet!” Nou ik zat er dus helemaal naast want Bas bleek de bekleding en de stiksels heel erg mooi en goed gekozen te vinden. Hij riep zelfs zijn medewerkers naar buiten dus ik voelde mezelf behoorlijk voor lul staan. Zo zie je maar weer dat je er als autojournalist soms compleet naast zit. Ik ben nog steeds blij dat ik via Ab Motoren (die zat vroeger naast Bas) bij Bas terecht ben gekomen voor het beoordelen van het interieur van testauto’s. Toen ik weer instapte zag ik aan de zijkant van de zitting van de bestuurdersstoel een wieltje met 0-1-2-3 en toen snapte ik ook waarom ik de hele weg al zo’n hete kont had. Deze auto heeft wel degelijk stoelverwarming alleen zit de bediening op een net even andere plek dan gebruikelijk. Na Bas ben ik naar huis gereden om te gaan lunchen. Op de Churchilllaan aangekomen zette ik de Cruise Control aan die ik onderweg al uitgetest had. In eerste instantie dacht ik met een Adaptive Cruise Control te maken te hebben maar het bleek een gewone Cruise Control te zijn. De minimum snelheid is helaas 40 km/u en dat vind ik wel jammer want in 30-zones rij je dan toch ruim te hard. Misschien iets voor Citroën om mee te nemen bij de eerstvolgende update. Stilstaand voor een stoplicht ontdekte ik dat je om het Start&Stop-systeem te activeren het rempedaal ingetrapt moet blijven houden in de D-stand. Zodra het rempedaal echter maar enigszins loslaat start de motor weer.
Zuinigheidsrit
Zaterdagmiddag heb ik de gewone zuinigheidsrit gemaakt in de Citroën C3 Aircross vanaf Katwijk aan Zee, via Vogelenzang en Zandvoort, op en neer naar Overveen. Het aftanken in Katwijk aan Zee leverde een 112,8 km/8,04 ltr E10 = 1:14,02 op wat niet zo gek is gezien mijn redelijk sportieve rijstijl in de D-stand. Je kunt namelijk ook zelf schakelen in de M-stand dat scheelt bij 50/60/70/80 km/u zo’n 500 toeren in vergelijking met rijden in de D-stand. Ik heb de zuinigheidsrit dan ook 90 procent van de tijd in de M-stand gereden. Grote voordeel van deze Citroën C3 Aircross is dat je ook in de M-stand op- en terugschakelend op de Cruise Control kunt blijven rijden. Dat is namelijk niet bij alle auto’s met de automatische versnellingsbak in de M-stand het geval maar gelukkig bij deze Citroën wel. Ik kon dus op de stijgende delen van de N206 even kort terugschakelen van M6 naar M5 zodat het motorblok 2.000 toeren maakte (= net iets meer koppel) in plaats van slechts 1.500 toeren. Vlak rijdend is 1.500 toeren prima is maar op de stijgende delen is het koppel gewoon duidelijk voelbaar te laag. Bij De Zilk aangekomen schakelde ik de Cruise Control ruim op tijd uit zodat ik met een lekker vaartje door de haakse rechterbocht heen kon vliegen. Eenmaal op het rechte stuk zette ik de Cruise Control er weer op en reed met 60 km/u in M5 (in de D-stand is 60 km/u D4) verder. In Vogelenzang is de Dorpstraat een 30-zone maar die moest ik dus op het gaspedaal rijden want de Cruise Control werkt pas vanaf 40 km/u. Dat vind ik dan echt weer zo’n dingetje dat ik zeg had daar dan even 30 km/u van gemaakt. Na Vogelenzang volgt de bomenweg naar Bentveld en dat is altijd een erg leuke weg vanwege twee scherpe bochten waar ik altijd op de Cruise Control doorheen rij. Voordeel van deze gewone Cruise Control is dat de auto niet verlangzaamd in de bochten iets dat een Adaptive Cruise Control wel doet. Bij de afslag naar Bentveld kon ik mooi even de vering/demping testen op de scheve verkeersdrempel. Het onderstel had er niets van en ik vloog dan ook mooi stuiterend over de scheve verkeersdrempel heen. De S-bocht ging ook lekker en eenmaal op de Zandvoorterweg ging de Cruise Control er weer op. Ik zag de benzinemeter al ietsjes teruglopen maar ik had totaal geen idee waar ik op uit zou komen. Het laagst opgegeven verbruik in de technische specificaties is 1:19,23 en Daan haalt 99 van de 100 keer een lager verbruik dan opgegeven. Dus ik hoopte dat ik heel netjes rijdend op iets van rond de 1:20 uit zou komen.
Op weg naar Zandvoort reed ik achter een ongelofelijk slome slak, mama, mia heb ik weer hoor. Gelukkig reed ze aan de rand van het dorp aangekomen op de rotonde rechtdoor. De dalende slingerbocht ging ook lekker en vooral mooi strak, net als de direct daarop volgende listige blinde rechterbocht richting de spoorbomen. Op de grote rotonde maakte ik op de brede rotonderand een snelle driekwart draai en ook die ging weer perfect dankzij de uitstekende Bridgestone-banden. Op de boulevard was het weer met zijn allen aansluiten achter één slome duikelaar. Je mag er 60 km/u maar diegene ziet blijkbaar maar één keer per jaar de zee dus die gaat dan 40 km/u rijden. Op de duinenweg ging het gas er weer op en met 80 km/u rij je dan in D5 maar door de versnellingspook naar links te klappen kon ik handmatig opschakelen naar M6. Hieronder nog even de D- en M-standen van meest gereden snelheden = van 30 km/u tot en met 100 km/u.
Snelheid D-stand M-stand
30 km/u D2 M3
40 km/u D3 M3
50 km/u D3 M4
60 km/u D4 M5
70 km/u D5 M5
80 km/u D5 M6
90 km/u D5 M6
100 km/u D6 M6
De terugweg ging een stuk lekkerder dan de heenweg want er reden geen slome slakken voor mij op de boulevard en de N201. Maar wat denk je precies aan het begin van het lange rechte stuk van de N201 dook er zo’n 45 km/u-brommobiel vlak voor mijn neus de weg op. En laat ie verdorie vlak voor Aerdenhout nou ook nog eens dezelfde afslag naar Vogelenzang nemen. Aaaarghh!!! Na het afslaan naar de Nachtgalenlaan heb ik ‘m dan ook even supersnel ingehaald over de dubbele doorgetrokken streep. Dat mag wel niet maar ik was er helemaal klaar mee. De rest van de zuinigheidsrit heb ik lekker uit kunnen rijden en bij Katwijk aan Zee aangekomen was ik hele erg benieuwd naar het verbruik. Dat bleek tot mijn grote verbazing een hele mooie 69,8 km/3,05 ltr E10 = 1:22,9 te zijn. En het grappige was dat de tripmeter ook exact 69,8 km aangaf dus het was letterlijk ‘spot on’!
Om even te laten zien dat handmatig schakelen loont hieronder het verschil in toerental tussen de D-stand en de M-stand. Dat scheelt dus respectievelijk 550/600/450 toeren en dat is best veel.
50 km/u – D3 = 2.250 toeren – M4 = 1.700 toeren
60 km/u – D4 = 2.100 toeren – M5 = 1.500 toeren
80 km/u – D5 = 2.050 toeren – M6 = 1.600 toeren
Gek genoeg kon ik op de motor afremmend in de M-stand bij een snelheid van 40 km/u terugschakelen naar M1. Opschakelen wordt softwarematig geblokkeerd als het qua toeren niet kan maar terugschakelen dus niet!
Jumpen in het Wassenaarse Bos
Na de zuinigheidsrit ben ik linea recta door gereden naar het Wassenaarse Bos want ik was toch wel erg benieuwd hoe de Citroën C3 Aircross het eraf zou brengen op de hoge snelheidsbrekers daar. Tot nu toe ben ik erg te spreken over de vering/demping dus het ik verwacht dat het gewoon goed zal zijn. Bij de scheve verkeersdrempel aangekomen is het altijd spannend want ik kan pas op het allerlaatste moment zien of er verkeer van rechts komt. Daarna is het direct gas geven en over de scheve verkeersdrempel heen zo hard als het maar kan. Dat deed de Citroën C3 Aircross beter dan ik had verwacht dus dat was alvast één punt gescoord. Linksaf richting de snelheidsbrekers besloot ik de eerste snelheidsbreker met 30 km/u te nemen en daarna de snelheid met steeds 10 km/u op te voeren. De grondspeling en de veerweg zijn werkelijk uitstekend voor een kleine SUV en dat maak ik wel eens anders mee. Deze auto mag dan ook met recht de naam SUV dragen! Door de lange veerwegen en de uitstekende vering/demping kun je met deze Citroën C3 Aircross heerlijk over de hoge snelheidsbrekers rijden en later zelfs letterlijk springen naarmate ik de snelheid opvoerde. Toch merkte ik op deze hoge snelheidsbrekers ook waarom de vering/demping niet het predicaat subliem verdient. Daarvoor was de stuiter net even iets te duidelijk voelbaar maar ach dan loop ik echt te zeiken als ik eerlijk ben. Bij het theehuisje aangekomen ben ik omgedraaid en dezelfde weg weer terug gereden. Op de terugweg heb ik de snelheid nog wat meer opgevoerd en dat voelde alleen maar nog beter aan. Als laatste volgt dan de hoogste snelheidsbreker waar je iets scheef op aangereden komt. Het gevolg is dat de auto na de landing heen en weer stuitert en dat gaat er vrij heftig aan toe. Maar deze Citroën C3 Aircross dempte de heftige stuiteractie mooi uit en zo kwam ik netjes rechtuit rijdend op de kruising even verderop afgereden waar ik rechtsaf sloeg op huis aan.
Snelwegzuinigheidsrit
Aftanken – 1:14,75
Na het uitstekende verbruik van de gewone zuinigheidsrit was ik erg benieuwd wat het verbruik zou zijn van mijn standaard snelwegzuinigheidsrit op en neer naar Hoofddorp met 100 km/u op de Cruise Control. Ik was benieuwd of ik ergens tussen de 1:18 en 1:20 uit zou kunnen komen. Ik reed rustig met 50 km/u richting de oprit naar de A44 die gelukkig maar iets meer dan 1 km bij mijn huis vandaag ligt. Ik schakelde handmatig op naar de zesde versnelling en eenmaal 100 km/u rijdend activeerde ik de Cruise Control. Het stuk A44 tot aan de A4 is tweebaans en ook al mag je maar 100 km/u rijden dan nog is het af en toe lastig om constant 100 km/u te blijven rijden. Sommige automobilisten rijden 90 km/u (snap ik helemaal met die peperdure benzine) en ik kom toch ook altijd nog wat vrachtwagens tegen op dat stuk A44. Die moet ik dan weer heel voorzichtig inhalen en dat kost iets meer tijd dan normaal want alles voor de zuinigheid. De afrit naar Hoofddorp ging erg lekker en ik kon een hoge bochtensnelheid aanhouden in de lange S-bocht. De bochtensnelheid lag hoger dan ik verwacht had en ook het scherp naar binnen sturen voor de linker voorsorteerstrook ging uitstekend. Terug de A4 weer op aan de andere kant van het viaduct moest ik helaas aansluiten achter en trailer, jammer want dit is juist zo’n heerlijk lange opritbocht. Eenmaal op de A4 ging de Cruise Control weer op 100 km/u en reed ik relaxed terug naar huis. Bij de overgang van de A4 naar de A44 is het altijd even oppassen voor automobilisten die soms van de meest rechter rijbaan in één keer over twee rijbanen heen (en soms ook nog de dubbele doorgetrokken streep) van de A44 naar de A4 schieten omdat ze niet goed op hebben zitten letten en zich plotseling realiseren dat ze de A4 moeten hebben. Ik zie hier met enige regelmaat bijna-ongelukken dus vandaar dat ik hier altijd zorg dat ik op de rechterbaan rijd en niet op de linkerbaan. Met een snelheid van 100 km/u maakt het overigens niet uit of je in de D-stand of M-stand rijdt want D6 = 2.050 toeren en M6 = 2.050 toeren. Eigenlijk best wel jammer dat de Citroën C3 Aircross niet de nieuwe 8-traps automaat heeft. Bij Leiden aangekomen ben ik door gereden tot aan Wassenaar en daar meteen weer omgedraaid. Hoe meer gereden kilometers hoe nauwkeuriger het verbruik! De woonwijk inrijdend sloeg ik meteen rechtsaf naar de Total waar ik na aftanken uitkwam op een verbruik van 61,3 km/3,68 ltr E10 = 1:16,65. Ik vond dat toch wel tegenvallend gezien de 1:22,9 van de gewone zuinigheidsrit. Ik had eerder iets van minimaal 1:18 verwacht. Een verschil van 6,25 km per liter E10 vind ik veel te groot en dus ben ik de volgende dag naar Rica Engineering in Wateringen gereden. Ik was benieuwd wat Roel junior dan wel Roel senior zouden vinden van dit grote verschil. Nou uh… niets dus. “Het is wat het is”, zei Roel junior tegen mij. En zo eindigde mijn test dus met het is wat het is!
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Overig |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Type bekleding |
Stof | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Velgen |
17-inch | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Milieu en veiligheid |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Verbruik |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Bebouwde kom |
7,7 liter/100 km | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Snelweg |
6,4-6,5 liter/100 km | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Gemiddeld verbruik |
6,1-6,2 liter/100 km | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
C02 uitstoot |
140 gram/km | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Energielabel |
C | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Afmetingen |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Lengte |
4.160 mm | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Breedte |
1.976 mm | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Hoogte |
1.637 mm | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Wielbasis |
2.604 mm | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Spoorbreedte voor |
1.513 mm | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Spoorbreedte achter |
1.491 mm | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Massa leeg |
1.180 kg | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Max. toelaatbare massa |
1.835 kg | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Laadvermogen |
655 kg | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Aanhanger geremd |
840 kg | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Aanhanger ongeremd |
600 kg | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
inhoud bagageruimte |
410-520 liter | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Bandenmaat |
215/50-R17 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kosten aanschaf |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kosten gebruik per maand |