Mazda CX-5 SkyActiv-G 165 TS+ 2017 – autotest

 

Deze testauto werd ons aangeboden door Mazda Motor Nederland



Cleopatra…
Normaal gesproken ben ik niet zo van een testverslag beginnen met een citaat (en al helemaal geen ANWB-citaat), maar in dit geval vond ik het wel toepasselijk om ermee aan te geven hoe goed de (oude, de nieuwe moet uit deze test blijken) Mazda CX-5 is. Het ophalen leek even op een drama uit te lopen want toen ik na een ochtend bloed prikken op mijn motor afliep zag ik van een afstand een klein rondje op mijn achterband. Het bleek helaas geen stickertje maar een intussen afgesleten kopje van iets wat leek op een draadnagel. Maar misschien was het toch een punaise want die zijn korter en dat zou betekenen dat ik geen lekke band heb. Ik ben maar naar Ab Motoren gereden want mocht de band na het eruit trekken van de draadnagel lek zijn dan konden ze er meteen een plug instoppen. Robert de monteur pakte een tang en trok de draadnagel er langzaam uit. Het bleek gelukkig een punaise te zijn en dus te kort om de achterband van mijn motorfiets lek geprikt te hebben. Oef! Eindelijk kon ik dan vertrekken richting Mazda in Waddinxveen zij het via een omweg want de N209 was nog steeds afgesloten. Na een snelle polderrit arriveerde ik iets na 14.00u bij Mazda Nederland in Waddinxveen. Instappen en wegwezen en er is geen fijner automerk waarin dat kan dan een Mazda, want aan een Mazda is alles zeldzaam goed. Ik was vergeten te kijken of ik een benzine- dan wel dieselversie mee zou krijgen en ook de uitvoering wist ik niet. Het bleek te gaan om de Mazda CX-5 SkyActiv-G 165 TS+ oftewel een benzineversie met 165 Pk, de meest luxueuze handgeschakelde 2WD-uitvoering. Na het starten loopt een SkyActiv-motorblok altijd even iets hoger in toeren wat te maken heeft met de SkyActiv-technologie. Ik had geen haast en ben dan ook heel rustig naar huis gereden. Ook deze Mazda CX-5 laat direct weer blijken dat het een echte Mazda is, zit perfect, schakelt/koppelt perfect, stuurt perfect, uh wat niet eigenlijk?

Het eerste wat iedereen die de nieuwe Mazda CX-5 zag zei was: “Wat een ongelofelijk fraaie neus heeft die auto!” Als ik dat hoor dan moet ik dus altijd denken aan Panoramix de druïde uit Asterix en Obelix die hetzelfde zegt over de neus van prinses Cleopatra als hij haar ziet. De neus van de Mazda CX-5 is inderdaad erg fraai daar kan geen twijfel over bestaan lijkt mij. De grootste SUV van Mazda is een verkooptopper en niet alleen dat maar het is ook nog eens de meeste waardevaste occasion las ik. [quote ANWB.nl] De Mazda CX-5 is door de ANWB gekozen tot meest waardevaste occasion. Dat blijkt uit een vandaag gepubliceerde Top 10 van personenauto’s die het beste hun waarde behouden. De in 2012 geïntroduceerde en meest populaire Mazda in Nederland versloeg daarmee geduchte concurrenten als de Volkswagen Up, de Toyota Verso-S en de Mercedes B-Klasse. De ANWB onderzocht aan de hand van hun ANWB Koerslijst (www.anwb.nl/auto/koerslijst#) welke auto’s de afgelopen vier jaar het beste hun waarde hebben behouden. Ofwel wat ze op 1 september 2016 bij inruil nog zouden opbrengen, met een km-stand van 60.000 km. De Mazda CX-5 eindigde daarbij op de 1ste plaats met als motivering: “Deze Japanse crossover is betrouwbaar, biedt goede rijeigenschappen, een hoge zit, een boel binnenruimte en een aansprekend uiterlijk. Een voorwielaangedreven TS+ uitvoering levert vier jaar na aanschaf nog 66 procent van de nieuwprijs op”, aldus de ANWB op hun website. [/quote ANWB.nl]

Zalig
Op mijn dooiste akkertje ben ik via Boskoop binnendoor naar school gereden want ik moest daar toch langs (de N209 is 1 week langer afgesloten) dan kon ik mooi even de vaatwasser met laboratorium-glaswerk uitruimen. Het rijden in deze Mazda CX-5 is werkelijk hemels anders zou ik het niet kunnen omschrijven. De 2-liter benzinemotor laat zich extreem schakellui rijden zo van 30 km/u in de 3de versnelling, 40 km/u in de 4de versnelling, 50 km/u in de 5de versnelling en 60 km/u in de 6de versnelling. En als je gas geeft hapert het motorblok niet maar trekt het mooi door in toeren. Na een saai stuk tot aan Hazerswoude-Dorp kon ik dan eindelijk (verplicht!) binnendoor over de smalle kruip-sluip-weggetjes door de polder naar Leiden rijden. Toen merkte ik tot mijn verbazing dat de Mazda CX-5 helemaal niet zo groot is als tie van buiten lijkt. In Leiden aangekomen ben ik meteen door gereden naar Bas van Autobeklederij vd/ Werf, maar Bas bleek niet aanwezig die was op een – ja echt waar! – cruise. Ik kon mijn oren niet geloven, Bas op een cruise dat is helemaal niets voor hem. De werknemers van Bas vonden de nieuwe Mazda CX-5 unaniem mooi voor de neus viel in de smaak. Wat de werknemers van Bas vooral verbaasde is de zitruimte voor de passagiers achterin, de beenruimte achterin is veel groter dan je zou verwachten op grond van de grootte van deze auto. Bas zag nog wel iets wat ik over het hoofd had gezien, namelijk dat de kleur van de stiksels van de bekleding in de portieren een andere kleur had dan die van de stoelbekleding. Volgens Bas komt dat doordat de leren bekleding niet af-fabriek is, waarbij Bas nog opmerkte dat hij dat ook kan zien aan het feit dat de leren bekleding niet mooi strak was. Als ik Bas toch niet had! Meteen na Bas ben ik naar huis gereden om mijn pocketcamera op te halen waarmee ik altijd de Samsonite kofferset fotografeer. De bagageruimte is groter dan ik dacht dus dat is een meevaller.

Samsonite kofferset
Met hoedenplank: 3×70-liter + 2×33-liter
Zonder hoedenplank: 3×70-liter + 2×50-liter + 2×33-liter + 13-liter

Na het eten ben ik naar het Space Business Park gereden voor een fun-rondje gewoon omdat deze auto zo goed is. Ik wist van tevoren al wat de uitkomst zou zijn vandaar fun-rondje. Uiteraard heb ik het TCS uitgezet en dan staat na een korte druk op de TCS-OFF-knop ook meteen alles uit. Het is dus niet zoals bij de meeste andere auto’s dat je eerst de Traction Control uitzet door het slippende-auto-knopje ingedrukt te houden en om het ESP uit te zetten het knopje langer ingedrukt te houden. Deze Mazda CX-5 heeft trouwens G-Vectoring Control en dat is nieuw voor deze CX-5. Het G-Vectoring Control is Mazda’s systeem dat moet zorgen voor een neutraler bochtengedrag. Komend vanaf de N206 reed ik richting Klei-Oost en stak over naar de andere kant van de provinciale weg. Daar ging na de rotonde het gas er vol op in de 2de versnelling rechtsaf de haakse bocht door. Met vol doorspinnende voorwielen vloog ik perfect op de ideale lijn blijvend de haakse rechterbocht door. Bij de vrachtwagenparkeerplaats aangekomen was hetzelfde laken een pak, perfect op de ideale lijn blijvend knalde ik over de vrachtwagenparkeerplaats heen. Aan de andere kant aangekomen weer even goed kijken of ik wel voorrang krijg want veel automobilisten die van links aan komen rijden kijken hier niet naar rechts. De rechts-links-combinatie was ook een eitje en dus gooide ik er richting de haakse rechterbocht met asfalten verkeersdrempel ervoor nog maar een schepje bovenop. Maar dankzij de lange veerwegen en de uitstekende vering/demping bleef de Mazda CX-5 ook nu weer met groot gemak overeind in deze lastigste bocht van het SBP. Dan maar het gas erop richting de hoge en allerhoogste verkeersdrempel oftewel ‘no mercy’ maar zelfs dit deed de Mazda CX-5 uitmuntend. Tja ik zou er bijna van gaan gapen, misschien moet ik eens een rallytrack gaan rijden met deze auto om te kijken waar de grens ligt. Als laatste toetje dan nog even de opritbocht bij ’t Heen maar ook dat was zo saai, het gaat gewoon veel te makkelijk verdorie!

Zondagsrit deel 1
Doe ik het wel of doe ik het niet dat was de grote vraag zondagmiddag. Wel doen kon betekenen dat ik in een strandfile zou belanden van naar huis terugkerend strandverkeer Zandvoort uit aan beide kanten. Dat is ook precies hét probleem van een Formule 1-race op Zandvoort, naar huis terugkerend Formule 1-publiek. Ik nam de gok en had zoiets van ik zie wel waar het schip strandt, de dag ervoor was het ook mooi strandweer en viel het strandverkeer ook heel erg mee. Rond een uur of 4 in de middag vertrok ik richting Katwijk aan Zee voor de gewone zuinigheidsrit. Omdat het toch weinig uitmaakt hoe ik naar Katwijk aan Zee rijdt heb ik de ventweg naast voormalig MarineVliegkamp Valkenburg gekozen. Ik had direct na het wegrijden al gemerkt dat de vering/demping uitstekend is maar op deze weg met zijn 3 asfalten verkeersdrempels kan ik dat perfect testen. En tegenwoordig kan ik voordat ik de afslag naar de ventweg neem nog een test doen. Daar liggen namelijk een paar snelheidsbrekers en extreem steile asfalten verkeersdrempels. De gemiddelde auto laat daar een harde ‘Boink’ horen zo niet deze Mazda CX-5, zelfs toen ik met dubbele snelheid over de snelheidsbreker reed merkte ik het amper. Normaal gesproken slaan je kaken hier op elkaar zo’n rotterd is die ene snelheidsbreker. Een dikke 10+ dus voor de Mazda CX-5 want dit mag je toch wel uitmuntend noemen, uitstekend is iets te zwak uitgedrukt voor een dergelijke vering/demping. Op de ventweg heb ik stevig gas gegeven want de verkeersdrempels daar zijn op normale snelheid voor deze Mazda CX-5 een eitje. De eerste verkeersdrempel ging lekker maar die is dan ook niet zo hoog, de tweede wel maar het uitdempen van de diep ingeveerde Mazda CX-5 kon ik niet anders dan perfect noemen, zo mooi als dit is een zeldzaamheid en kon ik hooguit 1-2 keer per jaar tegen.

Na het aftanken reed ik de N206 op en zette de cruise control op 80 km/u, dat is ik pluste op van 60 km/u naar 80 km/u met de SET/RES-knop. Ik had verwacht dat als ik de RES-knop ingedrukt zou houden dat de snelheid dan met sprongetjes van 5-10 km/u zou toenemen, maar helaas de snelheid neemt slechts heel langzaam met 1 km/u toe meer niet. Dat is nou typisch iets wat ik in een Japanse auto niet zou verwachten. Eenmaal op de N206 kon ik genieten van de stilte want stil is het binnenin de Mazda CX-5. Als je bv. voor het stoplicht stilstaat en de motor loopt stationair in de versnelling (anders wordt i-stop geactiveerd en valt de motor uit) dan zou je zweren dat de motor niet loopt. Geen geschud van het motorblok, geen uitlaatgeluid echt noppes nada zo stil is het. Maar ja Daan kan niet zonder muziek en dus is het toch weer herrie in de Mazda CX-5. Bij De Zilk aangekomen zette ik de cruise control vrij laat uit en liet de Mazda CX-5 uitrollen. Vlak voor de haakse bocht schakelde ik terug naar de 5de versnelling en vloog met een lekker vaartje van 70 km/u door de haakse bocht. Dat ging zo ontzettend makkelijk dat ik er volgens mij met groot gemak met 80 km/u op de cruise control doorheen had gekund. De 17-inch Yokohama Geolandar G98 banden hebben een werkelijk uitstekende grip voor dergelijke banden. In en door Vogelenzang heen was weer eens een drama, er reden aan paar ongelofelijke fossielen (één ervan was een CD-auto) voor mij dat was gewoon om te janken. Uiteindelijk heb ik maar getoeterd of ze alsjeblieft niet wat meer vaart wilden maken, man, man, man waar hebben die hun rijbewijs cadeau gekregen zeg. Bij de Nachtegalenlaan aangekomen heb ik op de verkeersdrempel de CD-auto maar ingehaald want die stond bijna stil zo langzaam kroop die voort.

Zondagsrit deel 2
Op de T-splitsing kon ik ondanks het drukke verkeer zonder te wachten linksaf slaan, ik had precies net even dat ene gaatje wat ik nodig had. Afremmen op de motor is niet het sterkste punt van deze Mazda CX-5, maar dat heeft te maken met de SkyActiv-techniek. Op weg naar de boulevard kon ik redelijk goed doorrijden alhoewel ik het erg rustig aan moest doen, maar ach da’s goed voor het verbruik zullen we maar zeggen. Op de boulevard was het druk en ik hoopte dat niet iedereen tegelijk naar huis zou gaan. En ja hoor alweer een fossiel voor mijn neus, maar ik heb me maar aangepast en ben er rustig zonder te toeteren (40 km/u waar je 60 km/u mag) achter blijven rijden. Eenmaal op de duinenweg ging het gas erop en kon ik lekker 80 km/u rijden. En of je nou ver doortrekt in toeren of niet de Mazda CX-5 blijft vibratieloze rustigheid zelve. Ik ga woensdag uit school vandaan echt even bij Bas langs want ik moet weten wat Bas van deze auto vindt. Op weg naar de rotonde bij Overveen werd het ineens druk maar dat bleek schijn want het voetgangersstoplicht had op groen gestaan en er stonden auto’s voor de rotonde te wachten. Ik maakte een snelle rotondedraai door half over het asfalt en half over de rotonderand heen te rijden. Dat doet deze Mazda CX-5 heel erg mooi want geen rare glijpartijen maar gewoon een hele strakke bijna 360-gradendraai. Het stuurgevoel van deze Mazda CX-5 krijgt van mij een hele dikke 10, of beter gezegd een 10+ want ik dacht dat het niet beter kon. Uh wel dus! De terugrit was begonnen en ik was benieuwd hoe lang de strandfile van de heenweg nog zou zijn. Dat viel dus heel erg mee en voor ik het wist hoekte ik de Mazda CX-5 met een harde stuuromgooi-actie de Leeuwerikenlaan op. Op de terugweg had ik een irritante Volvo XC90 op mijn bumper, ja echt alweer een Volvo op de bomenweg je verwacht het niet. In de fraai blinde rechterbocht gaf ik wat gas bij en was ik ’m direct kwijt. Ik heb Volvo heel erg hoog zitten qua afwerking, wegligging en vering/demping maar als ik mag kiezen ga ik toch echt voor de Mazda-SUV. In de lastige slingerbocht op weg naar de N206 was het ’t zelfde liedje, doeiiiiiiiiiiiiiiii Volvo bumperklever en daarna hield het kleven op. Bij Katwijk aan Zee aangekomen had ik een goed gevoel over deze zuinigheidsrit en dat werd bevestigd door het verbruik want 1:21,61 (laagste verbruik in de online brochure 1:17,86) is natuurlijk superdesuper voor zo’n grote SUV met een 2-liter motorblok.

Perfecter kan bijna niet
Maandagavond kon ik mezelf niet bedwingen om ook nog een snelwegzuinigheidsrit te doen, want na die fraaie 1:21,61 wilde ik dolgraag weten wat het verbruik zou zijn met constant 100 km/u op de snelweg. Ik heb daarvoor voor de verandering wel duur moeten tanken want bij mij vlak om de hoek zit een bemande benzinepomp waar 1 liter Euro 95 maar liefst 20 eurocent duurder is dan de onbemande benzinepomp die ik onderweg van Waddinxveen naar huis had gezien. Maar goed op slechts 6 liter benzine is dat nog te doen. Eenmaal op de A44 ging de cruise control op 100 km/u en geloof het of niet maar pas op de A5 moest ik voor het eerst een beetje gas bijgeven om een vrachtwagen in te halen. Ik had tot dan toe een perfecte constante snelheid van 100 km/u aan kunnen houden. Bij de Coentunnels aangekomen was ik ronduit verbaasd dat ik dit keer voor de verandering eindelijk eens een keer links kon aanhouden de Tweede Coentunnel in ipv. rechts voorsorteren de oude Coentunnel in. Ik vond het wel heel apart en eerlijk gezegd vind ik het nog steeds onoverzichtelijk maar dat is mijn mening. Richting Purmerend reed het verkeer zo langzaam dat zelfs een slak als ik met slechts 100 km/u op de cruise control toen maar buitenom mijn voorliggers heb ingehaald. Vlak na de bocht van de A8 naar de A7 heb ik de snelweg verlaten en ben omgedraaid. Ik was benieuwd of ik op de terugweg weer zo mooi exact 100 km/u zou kunnen aanhouden op de cruise control. De snelwegbocht van de A7 naar de A8 is de mooiste snelwegbocht op deze route, het is een hele mooie lange flauwe linkerbocht. De adviessnelheid van 70 km/u in deze snelwegbocht is wel heel erg laag wat mij betreft want ik kon met zeer groot gemak 100 km/u op de cruise control aanhouden. Wat ik wel apart vind is dat ik totaal geen last heb van een slaapverwekkend gevoel in deze auto. Ik heb zelden in zo’n lekkere SUV gezeten en gereden als deze Mazda CX-5, zelfs de Range Rover Sport Supercharged zet ik een plaats lager. De lastige snelwegbocht voor de Coentunnel had ik liever met 120 km/u doorheen gereden maar ja alles voor de zuinigheid en dus hield ik me in. Eenmaal op de A5 bedacht ik me dat mijn Renault Twizy nog stond op te laden en dus ben ik niet via de A44 maar via de A4 terug gereden. Dat betekende meer kilometers en dus een nog nauwkeuriger verbruiksmeting. Aan de pomp (uiteraard dezelfde benzinepomp én hetzelfde pompnummer) kwam ik uit op 6,13 liter Euro 95/113,2 km = 1:18,47. Ook nu weer kwam ik uit op een lager verbruik uit dan het laagst opgegeven verbruik, NICE!!!

Audio, tellers, bediening etc.
Zo op het eerste gezicht is er niet veel veranderd aan het dashboard van de Mazda CX-5 ten opzichte van zijn voorganger. Schijn bedriegt want het optionele premium Bose audiosysteem met 10 speakers is speciaal voor de vernieuwde Mazda CX-5 ontwikkeld. Verder viel mij op dat mijn USB-stick met MP3-files geen enkele keer raar deed en dat was bij de oude Mazda-lijn wel anders. Daar weigerde de Mazda’s mijn MP3-muziekfiles op mijn USB-stick nogal eens af te spelen. Geen idee waarom maar het zal wel een softwareprobleem zijn geweest want het probleem is nu opgelost. Voor de rest valt er weinig te zeggen over het dashboard want dat ziet er nog steeds even mooi en netjes verzorgd uit als bij het vorige model. Hetzelfde geldt ook voor de zitpositie, die is net als bij de vernieuwde Mazda 3 ‘Ideal’ wat beschreven staat in een Engelstalige pdf-file genaamd “Ideal Driving Position”. Ik kan dus heel erg kort zijn over dit gedeelte want het is gewoon uitmuntend, en dan vraag ik mezelf hardop af of ze dit bij Mazda nog weer kunnen verbeteren. Voor mij staat Mazda op dit moment op nummer 1, ik zou geen enkele andere autobouwer weten die van het kleinste tot het grootste model zo’n hoog scoort op alle fronten.

Rugmassage, dweilen en knalluh!
Heel veel mensen weten het niet maar ik zou zeggen laat je eens masseren dan kom je erachter dat je spieren in je lijf vol knopen zitten. Knopen zijn harde kleine of grotere verhardingen in een spier die het gevolg zijn van de ophoping van afvalstoffen in een spier. Na mijn cursus sportmassage wist ik hoe ongelofelijk lekker een rug-/schouder-/nek-massage kan zijn en dus heb ik een mede-cursist gevraagd of ze mij wil masseren. Ik had last van mijn rugspieren vanwege stress en omdat ik ooit 25 jaar geleden mijn rug heb gebroken blijft dat voor de rest van mijn leven een zwakke plek. Na een minuutje of 15 masseren had ze al zo’n stuk of 10 knopen in mijn rug ontdekt tijdens het masseren. Met behulp van frictie kun je die wegkrijgen maar als een knoop erg groot is zal dat niet in één keer lukken. Na de massage besloot ik me even uit te leven op mijn meest favoriete verzakking in Zuid-Holland, die aan het begin van de N14 vlak naast de A4. Vanaf Voorschoten ben ik binnendoor naar Leidschendam gereden, waar ik helaas niet vooraan stond bij het stoplicht linksaf naar de N14. Gelukkig kon ik mijn slome voorganger snel inhalen en gaf ik stevig gas richting de verzakking. Ik vloog met een behoorlijke vaart over de verzakking heen, waarna de Mazda CX-5 over de verzakking heen stuiterend behoorlijk aan het dweilen ging. Nou weet ik uit ervaring hoe het aanvoelt en wat een auto na de verzakking doet, maar ja dit was toch wel heel erg heftig zoals ik van links naar rechts heen en weer dweilend vol in het ABS op het stoplicht afdenderde. HEERLIJK, echt ik kan er zo ontzettend van genieten als ik aan het testen ben en dat een auto dan de weg lijkt kwijt te raken maar zich dan toch zo mooi herstelt puur vanwege zijn kwaliteiten=wegligging-vering/demping-balans-banden-stuurgevoel-etc. Het liefst had ik het nog tien keer over gedaan zo lekker was het gevoel. En het bizarre van alles was dat er geen moment een adrenalineshot door mijn lichaam heen schoot. Gewoon echt niet hè! Daarna ben ik richting de A4 gereden en naar huis gereden, gewoon even lekker knalluh=plankgas tot aan het rood (=de toerenbegrenzer) in de 1ste 4 versnellingen en daarna het gas dicht want trajectcontrole. Die 165 Pk zijn ruim voldoende om de grote Mazda CX-5 redelijk snel vooruit te branden. De BMW die naast mij stond bij het stoplicht voor de oprit moest in ieder geval behoorlijk wat moeite doen om mij in te halen.

Hotsebotseknotseweg
De weg langs de Stompwijksche Vaart mag dan nog steeds afgesloten zijn richting Leidschendam maar het grootste deel (=mooiste en beste deel van mijn testtraject) tot aan Leidschendam is open… lucky me! Op weg naar Stompwijk was het druk maar het reed gelukkig wel door. Bij Stompwijk aangekomen hoekte ik de Mazda CX-5 even heerlijk de haakse rechterbocht in. Dat is toch wel zo heerlijk om te doen met deze auto, op de actiefoto’s kun je ook heel mooi zien dat de Mazda CX-5 dat lekker vindt. De 17-inch Yokohama Geolandar G98 banden zijn trouwens fantastisch, de grip is uitstekend voor een dergelijk type band en het feit dat ze vooral ook in het grensbereik goed blijven presteren vind ik een dikke pluim waard. Eenmaal aan het begin van de Stompwijksche Vaart is het altijd maar weer afwachten of je een beetje door kan rijden vanwege de smalle weg en de in de kant geparkeerde auto’s. Van de kant waar ik vandaan kwam heb ik gelukkig voorrang op het tegemoetkomend verkeer da’s wel zo fijn. De drukte viel mee en dus kon ik het dorp uit lekker gas geven. De klinkerweg is op dit moment slechter dan-ie ooit was maar daar ben ik dus juist heel erg blij mee. Ik begon met 60 km/u en voerde dat langzaam op naar 80 km/u en zelfs even kort 100 km/u. De vering/demping slokte de oneffenheden en soms zelfs gaten in het klinker-wegdek op alsof de Mazda CX-5 op een asfaltweg reed. Dit is zo ontzettend goed dat kan ik dan ook niet anders dan als ronduit uitmuntend betitelen. Deze auto past in het rijtje auto’s zoals bv. de Peugeot RCZ 1.6 THP 200 Pk, Renault Wind, Ford Mondeo (laatste versie) en Opel Insignia Grand Sport.

Specificaties

Jaargang

2017

Carrosserie

SUV

Transmissie

Handgeschakeld

Aantal deuren

5 deuren of meer

Brandstof

Benzine

Type motor

Otto

Aantal cilinders

4

Acceleratie (0-100/sec)

10,4 seconden

Topsnelheid

201km/u

Vermogen

121(165)/6.000 kW (pk)/rpm

Koppel

210/4.800 nm/rpm

Cilinderinhoud

2.0/1.998 liter

Kleppen per cilinder

4

Compressieverhouding

14:1

Aandrijving

Voorwielaandrijving

Remmen voor

Geventileerde schijven

Remmen achter

Schijven

Draaicirkel

12,0 meter

Overig

Type bekleding

Leer

Velgen

17-inch

Milieu en veiligheid

Verbruik

 

Bebouwde kom

7,9 liter/100 km

Snelweg

5,6 liter/100 km

Gemiddeld verbruik

6,4 liter/100 km

C02 uitstoot

149 gram/km

Energielabel

D

Afmetingen

Lengte

4.550 mm

Breedte

2.115 mm

Hoogte

1.675 mm

Wielbasis

2.700 mm

Spoorbreedte voor

1.595 mm

Spoorbreedte achter

1.595 mm

Massa leeg

1.435 kg

Max. toelaatbare massa

2.020 kg

Laadvermogen

585 kg

Aanhanger geremd

1.800 kg

Aanhanger ongeremd

715 kg

inhoud bagageruimte

506 liter

Bandenmaat

225/65-R17

Kosten aanschaf

Kosten gebruik per maand