Opel Mokka-e GS-Line 50 kWh – 11 kW 2021 – autotest

 

Deze testauto werd ons aangeboden door Opel Nederland B.V.

Dèèn mèg weer!

Samenvatting
De week voor deze test las ik een artikel waarin Opel werd genoemd als best verkochte auto van Nederland ergens in de vorige eeuw. Dat klopt want toen ik opgroeide in de jaren 70 reed de gewone arbeider vrijwel uitsluitend in een Opel met typenamen als Ascona, Kadett, Rekord en Senator. Als ik nu om mij heen kijk zie ik een grote verscheidenheid aan automerken en type auto’s. Een aantal automerken zoals Audi/BMW/Skoda/Seat/Volkswagen springen daar voor mij negatief uit en dat is vooral omdat alle Crossovers, Hatchbacks, Sedans, SUV’s hetzelfde supersaaie design hebben. En als er al een aanpassing plaatsvindt, zoals die op een BBQ-rooster lijkende grille bij BMW, wordt het er nóóit beter op. Wat dat betreft doet Opel het beter vind ik maar ja wie ben ik. Deze Opel Mokka-e is in ieder geval een topauto, mooi, leuk, fijn, afijn noem het allemaal maar op. Het is lang geleden dat ik zo ongelofelijk lekker heb rond gereden. Het leek wel alsof alles vanzelf ging zonder na te denken dus bijna ‘zelfrijdend’, met mijn hersenen als computer ha, ha. Want wees nou eerlijk deze Opel Mokka-e ziet er een stuk appetijtelijker uit dan de dodelijk saaie Volkswagen ID.4 of die Skoda Enyaq met zijn gruwelijk lelijke Oostblok-look. Het was wat mij betreft een heerlijke testweek waar ik weinig woorden aan vuil zal maken gewoon omdat deze elektrische auto zo goed en leuk is. De zit is top, het stuurgedrag, de wegligging, het design, de kleuren kortom zet deze op je aankooplijstje van de te proefrijden elektrische auto’s. Er is eigenlijk maar één minimaal minpuntje maar dat verdwijnt in de loop van de tijd vanzelf. De voorveren spreken in het begin even hard aan, maar ach liever dat dan comfortabel aansprekende veren die deze auto zouden veranderen in een waggelbak. Kortom dit is gewoon een klasbak van een elektrische auto die heerlijk rijdt en strak stuurt!

Plus: Actieradius – Design – Driveability – Stuurgevoel – Wegligging – Zit

Min: Hard aanspreken van de voorveren

Testverslag
Na een lange zomervakantie waar ik nou niet bepaald van heb genoten – 3 weken thuis en 2 weken Fryslan was nou niet bepaald wat ik in gedachten had – mocht ik weer aan de bak. Ik merkte toen hoezeer ik het auto’s testen had gemist, het ophalen, actie- en sfeerfoto’s maken, een testverslag schrijven, ik vind het allemaal even leuk. Tijdens het ophalen reed ik door de vele wegopbrekingen per ongeluk verkeerd en belandde ergens waar ik geen enkel herkenningspunt had van waar ik me bevond. Uiteindelijk kwam ik op een fietsbrug terecht die eindigde bij een lift waar ik toen maar ingereden ben met mijn kleine Honda MSX 125. Eenmaal beneden reed ik er achteruit weer uit en toen wist ik weer waar ik was. Dit is echt weer zo’n begin van een typische Daan-testweek maar goed ik ben daar intussen wel aan gewend geraakt. Een kwartiertje later parkeerde ik mijn Honda MSX 125 in het overdekte maar verder open fietsenhok en zag dat ik mijn regenhoes was vergeten. Dom van mij dat werd dus nog een keer op en neer rijden vanochtend! Ik hoopte dat ik de gifgroene Opel Mokka-e mee zou krijgen maar helaas pindakaas. Ik kreeg een sjieke grijze GS-Line uitvoering mee met rode biezen die ook in de velgen verwerkt waren en in de stoffen bekleding. De route naar huis verliep uiteraard via de snelweg want ik moest nog een keer op en neer om de regenhoes om mijn Honda MSX 125 heen te doen. Na het indrukken van de startknop moest ik echt even kijken hoe ik weg moest rijden. Een stuurhendel, een draaiknop, drukknoppen ik heb al veel soorten P/R/N/D-bedieningen gezien in elektrische auto’s. Noop dit keer was het een duw- en trekknop die ik al eens eerder tegen gekomen ben. Ik heb de rijmodus maar in de stand Eco gezet dat scheelt weer wat stroom moet je maar denken. Ik ben niet zo iemand die altijd maar haast heeft net als die Tesla-rijder een dag eerder die zich dankzij een alerte remactie van mij niet vol in een truttenschudder boorde. Ik reed met mijn motor van de N44 naar het begin van de A44 toen de bestuurder van een Tesla Model 3 Dualmotor indruk op mij wilde maken dat hij snel is en gaf plankgas. Hij keek echter niet ver genoeg vooruit want er reed een truttenschudder heel rustig vanuit het Shell-station de N44 op. Als ik niet had geremd was hij er vol op geklapt dan wel had hij in een onbezonnen actie mij van mijn motor gereden. Haast je moet er maar last van hebben elke dag, dat soort mensen rijden zichzelf uiteindelijk altijd een keer dood.

Ik reed rustig door de fraaie 180-gradenbocht voor de JC Arena en dat voelde prima aan. De vering/demping voelt lekker comfortabel aan maar gelukkig niet té comfortabel. Ik ben benieuwd hoe de Opel Mokka-e zich houdt bij serieus bochtenwerk. Grote voordeel ten opzichte van de brandstofversie is natuurlijk dat een elektromotor lichter is dan een brandstofmotor en de zware Li-ion accu heel mooi gelijkmatig verdeeld en laag tussen de voor- en achterwielen ligt. De oprit naar de A2 had ik helemaal vrij maar zelfs met gematigd sportief rijgedrag voelt deze Opel Mokka-e werkelijk uitstekend aan. De mooie doordraaier naar de A9 heb ik maar rustig aan gedaan want de haastige dwazen vlogen me om de oren. Ik heb de Adaptive Cruise Control maar aangezet dat is wel zo handig op de snelweg. Met 100 km/u reed ik richting de A4 waar ik besloot verder te rijden in plaats van de A44 te nemen. Dat is makkelijker op weg naar mijn garage. Ik nam echter wel de afslag Roelofarendsveen want ter hoogte van de afslag Zoeterwoude-Dorp gebeuren de laatste tijd zoveel ongelukken dat slaat helemaal nergens op. Dan sta je zomaar anderhalf uur vast als je pech hebt zoals laatst met een kettingbotsing. Eenmaal bij mijn garage pakte ik de regenhoes en reed nu wel richting de A4 want die mooie opritbocht daar wilde ik wel eens heel sportief doorheen knallen. Ik kon me goed positioneren en kreeg al rijdend groen met niemand voor mij. Ik gaf stevig gas en vloog met licht piepende banden door de scherpe bocht en dook daarna de opritbocht in. Die ging werkelijk perfect en dat komt vooral omdat de Opel Mokka-e uitstekende vering/demping heeft die ervoor zorgt dat ie niet sterk overhelt in snel genomen bochten. Na amper een uur in deze Opel Mokka-e was ik er al uit, dit is qua rijden werkelijk een heerlijke elektrische Crossover. Nou maar hopen dat de rest van de test ook net zo goed verloopt. De rit naar Amsterdam was vrij saai met 100 km/u op de Adaptive Cruise Control. Het enige leuke was de slingerafrit met daarna de strakke slingerbocht naar de JC Arena. Zo strak als een plank vloog ik door beide S-bochten alle dikke Duitsers achter mij latend. Goed man!

Eerste zuinigheidsrit
Rijmodus Eco – Tripmeter 75 km gereden = 20 procent verbruikt = 5 x 75 = 375 km
Vrijdag moest ik op sollicitatiegesprek maar omdat ik niemand wat had verteld ben ik gewoon vroeg vertrokken net alsof ik naar school ging. Ik moest dus ruim anderhalf uur zien te vullen en wat kun je dan beter doen dan een zuinigheidsrit maken. Ik besloot er een stadszuinigheidsrit van te maken dus met snelheden van meestentijds 50 km/u en heel af en toe hogere snelheden op de verbindingswegen zoals de N44 en de N14. Ik vertrok om 07.45u vanaf de parkeerplaats naast mijn huis. Nee ik laat mijn auto niet de hele nacht aan de oplaadpaal hangen als ik weet dat ie tegen middernacht vol is. Als tie nou om 04.00u pas vol was geweest dan had ik dat wel gedaan. Er was trouwens sowieso nog een oplaadplek vrij naast mij. Via de ventweg naast de A44 reed ik richting Wassenaar op de *ACC die je gelukkig ook stilstaand vast kunt zetten. Kom je stil te staan bij een stoplicht met niemand voor je dan kun je met de SET/RES-knop (en tevens +/- knop) de Opel Mokka-e vastzetten met SET = 30 km/u of RES = ingestelde snelheid. Daarna kun je ‘m al stilstaand ook nog opplussen mocht je het ACC net aangezet hebben en er dus nog geen ingestelde snelheid in het geheugen staat. Op weg naar het sollicitatiegesprek reed ik mijn normale route want de school waar ik moest zijn ligt op exact dezelfde route alleen is het 5 km dichterbij vanaf mijn huis. Op de mooie glooiende verkeersdrempels naast de A44 voelt de vering/demping werkelijk zalig aan, het inveren en uitdempen gebeurt heel mooi maar het is niet té comfortabel. Op de kruip-door-sluip-door-weggetjes in Wassenaar voelt de Opel Mokka-e heerlijk aan. Het sturen gaat heel mooi direct en precies en samen met de heerlijke zit op de fijne bestuurdersstoel geeft je dat als berijder een lekker gevoel. Eenmaal op de weg beland door het Wassenaarse Bos begon ik aan het jump-parcours over de hoge snelheidsbrekers. Daar voelde ik iets totaal onverwachts en toen ik in mijn geheugen ging graven herinnerde ik mij een veerterm van veringexpert Paul Klop. Bij snel en hard inveren voelde ik dat de voorveren ‘hard aanspreken’ op het allereerste stuk van de veerweg. Gelukkig is het iets dat je alleen op dit soort snelheidsbrekers voelt en in de loop van de tijd verdwijnt het dus ik lig er niet wakker van. De rest van de rit was rechttoe rechtaan en een beetje rondrijden tot pak ‘m beet 09.15u want rond die tijd wilde ik op mijn sollicitatie-afspraak zijn. Ik had gesolliciteerd op het Sorghvliet-Gymnasium waar ook de prinses = dochter van Willem Alexander en Maxima op school zit. Na het sollicitatiegesprek ben ik naar school gereden en om 16.10u weer naar huis. Onderweg naar huis heb ik een foto gemaakt op het moment dat ik 20 procent accu-energie had verbruikt. Omgerekend bleek ik op een actieradius van 375 te zijn uitgekomen en dat is mede te danken aan het vloeistofgekoelde accupakket.
*ACC heeft 4 afstandsstreepjes

Fotoshoot + Samsonite kofferset
Zaterdag ben ik eerst gaan zwemmen want buitenzwembad De Vliet is nog de hele maand september open. Daarna heb ik mijn zwager opgebeld of we actiefoto’s konden maken deze ochtend want het was nu net even droog. Zondag kon ik niet want dan had ik een BBQ van de Biologie-sectie van school bij een leraar thuis. Gelukkig was mijn zwager weer beter dus ben ik snel naar boven gehold en heb mijn digitale spiegelreflexcamera met zoomlens (70-130 mm) gepakt. Er vielen een paar miezerspettertjes toen ik naar mijn zwager reed maar ik ging er vanuit dat het wel goed zou komen. Nou dat ging dus maar net goed want ik moest tussen het maken van de actiefoto’s door met mijn hoodie mijn spiegelreflexcamera afdekken zodat ie niet nat zou worden. Gelukkig zijn de actiefoto’s uitermate geslaagd en leverden ze ook weer de nodige informatie lees bewijs op voor de uitstekende wegligging van deze Opel Mokka-e. Na het maken van de actiefoto’s ben ik met mijn zwager naar het huis van zijn dochter gereden om een 50-liter Samsonite koffer op te halen die zij van mij had geleend voor haar zonvakantie. Na mijn zwager thuis afgezet te hebben ben ik naar mijn garage gereden om de rest van de Samsonite kofferset op te halen zodat ik kon fotograferen hoeveel koffers erin passen met en zonder hoedenplank. Dat viel mij mee want de kofferbak leek zo op het eerste gezicht niet echt groot. Wel zag ik dat er een verstelbare laadbodem in hoort te zitten maar die was er dus uitgehaald door iemand. Daardoor kon ik dus alleen de grootste inhoud van de twee mogelijke grootte bagageruimtes fotograferen, die met verstelbare laadbodem in de hoogste stand zit er dus helaas niet bij.

Samsonite kofferset
Met hoedenplank: 50-liter + 3×33-liter + 13-liter
Zonder hoedenplank: 2×50-liter + 3×33-liter + 2×13-liter

Na het fotograferen ben ik naar huis gereden om de Opel Mokka-e weer op te laden. Omdat de weg door Voorschoten nog steeds opgebroken is heb ik de drukkere Churchilllaan genomen. Aan het einde daarvan moest ik linksaf slaan en na de brug volgt de mooiste flauwe linkerbocht van Leiden. De kunst en daarmee het leuke aan deze bocht is dat je er met niet al teveel snelheid in moet duiken en dan in één keer gas moet geven. De auto wil dan het liefst om zijn as draaien en de kunst is dan om dat net niet te laten gebeuren. Door de uitstekende vering/demping van de Opel Mokka-e kon ik er met een behoorlijke vaart doorheen rijden. De 18-inch Michelin Primacy 4 banden hebben een uitstekende grip en ik moest dan ook moeite doen om ‘m aan het glijden te krijgen. De Opel Mokka-e laat in de bocht overduidelijk zien dat het een Crossover uit het topsegment is en dat zou je totaal niet verwachten van zo’n betaalbare elektrische Crossover. Ook op de rotonde onder het spoor door kan ik heel mooi snel de rotonde op en af sturen over de spekgladde rotonderand. Geen idee waarom ze dat doen maar bij veel rotonde ligt geen hoge opstaande rotonderand maar zo’n platte met een nepprofiel van straatstenen van een soort steen die bij droog weer glad is maar bij nat weer wel ijs lijkt als je de vaart er tenminste inhoudt. De kunst is dus om het precies goed uit te mikken want scherp sturend de rotonde af raak je net de brugleuning niet als je het goed doet. Voor mij niet echt spannend meer want ik heb dit al zo vaak gedaan dat het een routine-manoeuvre is. Iets meer dan een kilometer verderop kon ik de Opel Mokka-e aan de oplaadpaal hangen. Dat opladen gaat trouwens relatief snel, 20 procent opladen duurt ongeveer 1 uur en 25 minuten. Dat allemaal dankzij de 11 kW boordlader op de versie die ik mee had gekregen, er is namelijk ook een versie met een 7,4 kW boordlader. Even opladen tijdens een bezoek aan vrienden, boodschappen doen of even zwemmen loont dus met deze 11 kW-versie. Mooi toch of niet dan!

Een hele hoop zuinigheidsritten
Nou dat zouden vanaf maandag dan een hele hoop zuinigheidsritten worden, drie gewone zuinigheidsritten en drie snelwegzuinigheidsritten. Dit omdat de Opel Mokka-e totaal drie rijmodi kent: Eco – Normaal – Sport. Persoonlijk vind ik het wel zo fijn als in een testverslag staat hoeveel kilometer actieradius met name een elektrische auto heeft. Ik probeer dan het maximale eruit te halen zodat een koper weet wat hij/zij kan halen als hij/zij netjes rijdt. Iedereen kent denk ik wel dat rijden met samen geknepen billen op de laatste druppels benzine/diesel. In een elektrische auto kan je dat ook overkomen alleen is het voordeel dan wel dat je exact kan zien hoeveel elektriciteit er nog in de Li-ion accu zit. Bij een brandstofank moet je maar raden hoeveel er nog in zit als je op reserve rijdt. Afijn hier de (snelweg)zuinigheidsritten op een rijtje.

Eerste zuinigheidsrit
Rijmodus Eco – Tripmeter 75 km gereden = 20 procent verbruikt = 5 x 75 = 375 km

Tweede zuinigheidsrit – Maandag 13/9
Rijmodus Normaal – Tripmeter 63 km gereden = 20 procent verbruikt = 5 x 63 = 315 km

Derde zuinigheidsrit – Dinsdag 14/9
Rijmodus Sport – Tripmeter 60 km gereden = 20 procent verbruikt = 5 x 60 = 300 km

Eerste snelwegzuinigheidsrit – Zaterdagavond 11/9
Rijmodus Eco – Tripmeter 60 km gereden = 20 procent verbruikt = 5 x 60 = 300 km

Tweede snelwegzuinigheidsrit – Dinsdagavond 14/9
Rijmodus Normaal – Tripmeter 52 km gereden = 20 procent verbruikt = 5 x 52 = 260 km

Derde snelwegzuinigheidsrit – Woensdagavond 15/9
Rijmodus Sport – Tripmeter 44 km gereden = 20 procent verbruikt = 5 x 44 = 220 km

Allemaal gekken onderweg
Nou dat was me weer een dagje hoor dinsdag 14 september zowel van huis naar werk als van werk naar huis. Wat bezielt sommige mensen toch vraag ik me wel eens af. Ben je gewoon netjes aan het inhalen met iets meer dan 70 km/u (= max. snelheid ter plekke) op de Waalsdorperweg komt er ter hoogte van de Waalsdorpervlakte een totale randddebiel in mijn achteruitkijkspiegel aangescheurd. Binnen no-time zat ie bovenop mijn bumper dus ik heb even hard op de rem getrapt, daar schrok die bestuurder zo van dat hij zo hard remde dat zijn alarmlichten aan gingen. Zo die was meteen wakker en die bestuurder bofte dat het niet mijn eigen auto was want anders had ik nog veel harder geremd. Vlakbij school kwam er weer een totale gek achter me hangen die pas na driemaal hard remmen weer netjes afstand hield. Ga dan eerder van huis als je zo’n ongelofelijke haast hebt denk ik dan. Bij werk aangekomen bedacht ik me dat de maximum snelheid achteruit nog niet had getest. Er is daar wel een hele lange rechte weg maar die heeft behoorlijk wat zijstraten dus besloot ik het toch maar in Leiden te doen op een kaarsrechte lange rustige weg zonder zijwegen. Uit werk vandaan was het ook weer bal met bumperklevers, misschien moet ik binnenkort eindelijk maar eens die leger-Hummer testen van ThijsTrading in Geesteren. ik had dat namelijk uitgesteld vanwege de corona-crisis. In die auto heb ik zekersteweten geen last van bumperklevers, ha, ha. Het blijft altijd weer leuk om te testen de maximum snelheid achteruit. De maximum snelheid achteruit bleek exact 40 km/u te zijn. Daarna heb ik ook nog even een noodstop gemaakt door vanuit stilstand voluit te accelereren tot aan 50 km/u en daarna vol op het rempedaal te trappen met twee voeten. De Opel Mokka-e kwam vol in het ABS remmend snel en netjes tot stilstand, prima dus en niets mis mee.

Rondje Space Business Park
Op de allerlaatste avond had ik een derde snelwegzuinigheidsrit in de rijmodus Sport gepland met daarna een rondje Space Business Park uiteraard ook in de rijmodus Sport. Maar eerst numero drie en de laatste van alle (snelweg)zuinigheidsritten. Ook deze snelwegzuinigheidsrit verliep weer perfect alleen op de terugweg stond de brug op de A44 bij De Kaag open voor zo’n zeilboot met een lange mast. Afijn ik het contact uitgezet en toen ik de slagbomen weer omhoog zag gaan heb ik het contact weer aangezet alleen schakelde ik daarna de D-stand in net voordat het hele intro-riedeltje afgelopen was. Ja en dan laat ie de tripmeter dus niet zien verdorie dus toen ik bijna de 80 procent had bereikt kon ik dus niet aflezen wat de tripmeterstand was. Shit heb ik weer hoor, ja ik kon toch moeilijk op de vluchtstrook stil gaan staan. Gelukkig kwam de afslag Warmond/Sassenheim en redde ik dat net voor de verbruiksmeter van de Li-ion accu op 80 procent sprong. Voor de rotonde ben ik snel de ingang naar Motel Sassenheim opgereden heb het contact uit en aan gezet en nu wel het hele riedeltje afgewerkt. Goed opletten dus als je het contact aanzet! Vlak nadat ik de snelweg weer opgereden was sprong het verbruik van 81 naar 80 procent en had ik mijn verbruikswaarde met bijbehorende tripmeterstand. Rijmodus Sport – Tripmeter 44 km gereden = 20 procent verbruikt = 5 x 44 = 220 km. Daarna heb ik op de A44 rijdend de rijmodus Eco weer ingeschakeld om energie te sparen want ik zou de auto woensdagavond wassen en niet meer opladen. De twee grote bomen naast de oplaadpaal scheiden op dit moment namelijk hars af dat precies op de twee op te laden auto’s valt. Bij Noordwijk aangekomen zette ik de rijmodus weer in Sport en reed een extra rondje over de rotonde omdat er iemand voor mij reed die ook op het SBP moest zijn. Helaas kan het ESP/TRC niet uitgezet worden dus dat is erg jammer, nou maar hopen dat het ESP niet te hard ingrijpt want dan ben ik heel erg snel klaar met dat rondje SBP. De eerste haakse bocht ging lekker en ik voelde de Traction Control na kort doorspinnende wielen ingrijpen. Het ESP gelukkig niet dus ik vloog lekker plankgas door de flauwe bocht heen richting de vrachtwagenparkeerplaats. Ik smeet de Opel Mokka-e echt serieus hard de vrachtwagenparkeerplaats op door iets later in te sturen en het stuur in één keer hard om te gooien. Dat ging erg goed en de Opel Mokka-e gleed zelfs even mooi zijdelings weg zonder dat het ESP keihard ingreep.

Ik heb wel eens een auto getest waarbij het ESP zo hard ingreep dat de hele boel in één keer dood sloeg en dat is wel zo ontzettend suf. Je kan als autofabrikant ook overdrijven qua veiligheid. De links-rechts-combinatie ging perfect en op het rechte stuk richting de rechterbocht met verkeersdrempel ervoor gaf ik plankgas. Ik smeet de Opel Mokka-e hard al stuiterend de bocht door de bocht heen maar door de uitstekende vering/demping raakte het onderstel niet uit balans. Dat de balans van deze auto uitstekend is en het zwaartepunt laag helpt natuurlijk ook heel erg mee. Oké op naar de hoge en daarna allerhoogste verkeersdrempel en de blinde rechterbocht. Na de hoge verkeersdrempel sloeg de Opel Mokka-e diep in de veren dus dat beloofd wat na de allerhoogste verkeersdrempel. Ik werd echt gelanceerd en kwam met een harde klap neer maar ondanks dat zwabberde de Opel Mokka-e niet alle kanten op. Ik reed de rotonde op en af en stuurde snoeihard de blinde rechterbocht in. Het leek wel of ik in een sportauto reed zo mooi strak vloog ik door de blinde rechterbocht heen. Ik moet zeggen dat ik al onder de indruk was van deze Opel Mokka-e maar dit is toch wel heel erg goed hoor. Ik zou bijna tegen Opel willen zeggen zet maar een S voor Crossover dus Opel Mokka e S-Crossover. Na nog een rotonde en een paar normale bochten reed ik weer richting de noordelijke opritbocht van de N206. Op de rotonde hield ik heel even in maar gelukkig sloeg de auto voor mij rechtsaf. Daarna was rustig de rotonde af en in de korte scherpe bocht naar de lange opritbocht gaf ik middenin de bocht plankgas in de rijmodus Sport. Het is jammer dat deze Opel Mokka-e geen 200 Pk heeft anders was ik geheid zijdelings de N206 opgegleden. Het was nog steeds leuk hoor maar met 136 Pk kom je gewoon net even tekort. Bij de eerstvolgende afrit verliet ik de N206 weer om nog even door de oprit bij ‘t Heen te knallen. Helaas reed er net een superslome slak voor mij en dus ging ik maar even van het gas af. De afrit bij ‘t Heen is namelijk ook erg leuk, als je vlak langs de vangrail stuurt kun je met een behoorlijke snelheid door deze afritbocht heenrijden. Aan het einde draaide ik om en reed ik lekker rustig naar de apex van de opritbocht om daar in één keer plankgas te geven. Daarna vloog ik met constant piepende banden heel mooi tegen de witte lijn aan perfect door de opritbocht heen. Klasse!

 

Specificaties

Jaargang

2021

Carrosserie

crossover

Transmissie

singlespeed

Aantal deuren

5 deuren of meer

Brandstof

Elektriciteit

Type motor

Elektrisch

Acceleratie (0-100/sec)

9,0 seconden

Topsnelheid

150km/u

Vermogen

100(136) kW (pk)/rpm

Koppel

260 nm/rpm

Aandrijving

voorwielaandrijving

Remmen voor

Geventileerde schijven

Remmen achter

Schijven

Draaicirkel

11,08 meter

Overig

Type bekleding

Stof

Velgen

18-inch

Milieu en veiligheid

C02 uitstoot

0 gram/km

Energielabel

A

Afmetingen

Lengte

4.151 mm

Breedte

1.790 mm

Hoogte

1.532 mm

Wielbasis

2.557 mm

Spoorbreedte voor

1.548 mm

Spoorbreedte achter

1.548 mm

Massa leeg

1.498 kg

Max. toelaatbare massa

2.015 kg

Laadvermogen

517 kg

inhoud bagageruimte

310 liter

Bandenmaat

215/55-R18

Kosten aanschaf

Kosten gebruik per maand